Fully Featured & Customizable Free Forums
zIFBoards - Free Forum Hosting
Welcome to Naruto Jiyuu. We hope you enjoy your visit.


You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.


Join our community!


If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:


Pages: (2) [1] 2  ( Go to first unread post )

 How did you come up with your Character's..., Name?
Ds14
Posted: Feb 24 2007, 03:53 PM


Whoa. 1,000 posts. I'd like to thank the great King Turtle.
*

Group: Admin
Posts: 1,450
Member No.: 45
Joined: 22-January 06



I think this is where this goes. There isn't really an OOC board for talking about the RP.

But how did you guys think of your names? A lot of people's don't sound either Japanese or anime-ish. And even more sound like they just mishmashed syllables and said, "This sounds pretty sweet." There's no problem with it, but I've just always wondered.

For instance-
My character Ayame:
Her first name has a double meaning. It means Iris, the the flower. But her doujutsu makes the iris of her eyes change color, so I thought it was cool.
Her last name is Kakino, meaning "of the flowers". It really wasn't too hard. I could see a character with that name in Naruto.

My second character, Rain:
His name doesn't sound like a Naruto character, but I've looked at other anime in the past and noticed there are random people with one syllable English names, like "Dice". I don't want to spoil what I'm going to do with his character, but I associated lightning with storms and rain and there you have it, the name "Rain".
And is last name, Shitakumo, means below the clouds. (Unless it should've been Shitagumo)

You see how they work? I've just seen names in the past and have been wondering why they were used, so could you guys let me know so I don't explode.


Top
FinalRagnarok
Posted: Feb 24 2007, 04:38 PM


Unregistered









Mine came to me in a weird way. I knew my char. was gonna have a fire affinity and there's a Hindu god of fire named Agni (lol I'm a brown man, but I ain't hindu) that was a boss in Devil May Cry 3. So I changed the letters around for Agni and added in an H to fit in with all the other Hyuuga clan members.
Top
Omega2042
Posted: Feb 24 2007, 09:15 PM


Unregistered









This is going to be an epic tale! I was playing Samurai Warriors 2 and just picked a first name then a last name. Story over. Oh wait, did I say epic? I meant extremely boring and anti-climatic.
Top
FinalRagnarok
Posted: Feb 24 2007, 10:05 PM


Unregistered









LOL, that's a pretty cool way of coming up with a name.
Top
Uchiha Mikyas
Posted: Feb 24 2007, 10:17 PM


Unregistered









My Genin's name... I have no idea where it came from lol. I kind of just thought of something that sounded Japanese.

My Jounin's name obviously comes from my name, which I'm not sure what it means either ninja.gif
Top
FinalRagnarok
Posted: Feb 24 2007, 10:57 PM


Unregistered









yours obviously means warrior squirrel
Top
flamento
Posted: Feb 25 2007, 05:03 PM


Unregistered









lol, i just thought Actako sounded good blink.gif

i doupt many people acctually think about there names for there characters, as long as they sound "jananeseyish" (or at least, thats what i do laugh.gif )

Top
Kanki-chan
Posted: Feb 26 2007, 12:05 AM


Unregistered









Akuitora's name means "Malicious (akui) Tiger (tora)" due to her catlike aloofness with her "evil" actions.

Jani was a challenge since I did try for a japanese-ish name that wasn't normally seen. I started thinking of the name jane and romanizing it, and just came up with Jani.
Top
Kazuma
Posted: Mar 10 2007, 05:01 PM


Unregistered









Previous Naruto RPG I was on that I got kinda bored with. [well...actually, nazi of a rper kinda made me want to drop MBRPGs, but Hokori is slowly getting me back into them lol.]

Had to have a Japanese name, so I looked some up and chose Kazuma.

Originally, his last name was Saitou, but if certain things happen [Bloodline Chart getting accepted maybe], that will be changed to Hari. I guess I can still change it either way, but I'm weird like that. I dunno.
Top
FinalRagnarok
Posted: Mar 10 2007, 11:03 PM


Unregistered









LOL be warned tho, Jiyuu ain't exactly the liveliest place atm, but hopefully that'll change soon
Top
Kazuma
Posted: Mar 10 2007, 11:09 PM


Unregistered









QUOTE (FinalRagnarok @ Mar 10 2007, 06:03 PM)
LOL be warned tho, Jiyuu ain't exactly the liveliest place atm, but hopefully that'll change soon

i know. i've been talking to people at school who are fans of the series and trying to get them to join. heh
Top
Ds14
Posted: Mar 11 2007, 02:58 AM


Whoa. 1,000 posts. I'd like to thank the great King Turtle.
*

Group: Admin
Posts: 1,450
Member No.: 45
Joined: 22-January 06



QUOTE (Kazuma @ Mar 10 2007, 05:09 PM)
QUOTE (FinalRagnarok @ Mar 10 2007, 06:03 PM)
LOL be warned tho, Jiyuu ain't exactly the liveliest place atm, but hopefully that'll change soon

i know. i've been talking to people at school who are fans of the series and trying to get them to join. heh

That'd be sweet.
Top
Kazuma
Posted: Mar 11 2007, 03:20 AM


Unregistered









QUOTE (Ds14 @ Mar 10 2007, 09:58 PM)
QUOTE (Kazuma @ Mar 10 2007, 05:09 PM)
QUOTE (FinalRagnarok @ Mar 10 2007, 06:03 PM)
LOL be warned tho, Jiyuu ain't exactly the liveliest place atm, but hopefully that'll change soon

i know. i've been talking to people at school who are fans of the series and trying to get them to join. heh

That'd be sweet.

Yes. And it'd be nice if EVERYONE in my school didn't have memory problems.
sleep.gif

I find myself reminding them all of stuff going on involving anime club and stuff similar.

Then there are the people who have problems google searching.
Its so pathetic it makes me lol.
Minus Hokori, of course. xD
Top
FinalRagnarok
Posted: Mar 11 2007, 03:51 AM


Unregistered









damn, you guys have an Anime Club. *curses own stupid ass school for not having cool clubs*
Top
Kazuma
Posted: Mar 11 2007, 03:55 AM


Unregistered









QUOTE (FinalRagnarok @ Mar 10 2007, 10:51 PM)
damn, you guys have an Anime Club. *curses own stupid ass school for not having cool clubs*

yeah. but because the sponsor is into Marvel and all that, and the current president doesn't even do a half-ass job and wastes his life on Halo, the club got screwed over and renamed to CCA. Cards, Comics, and Anime.

The Sponsor, Mr. Boggs is cool. I don't mind the American side of animation/comics in the mix. Halo is what really ticks me off. I don't hate the game, I hate that every tournament involving a game we held had to be HALO.
I suggested SSBM, but hey, I guess nintendo isn't as close to anime as halo is.
Top
DealsFor.me - The best sales, coupons, and discounts for you

Topic OptionsPages: (2) [1] 2 



Hosted for free by zIFBoards* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.0237 seconds · Archive