| · What is this 'Livsk'? (GUIDELINES!) · Portal |
Help
Search
Members
Calendar
|
| Welcome Guest ( Log In | Register ) | Resend Validation Email |
| Pages: (2) 1 [2] ( Go to first unread post ) | ![]() ![]() ![]() |
| Lauren |
Posted: May 12 2008, 05:36 PM
|
|
Laurence of The Three Group: The Three Posts: 20 Member No.: 3 Joined: 27-March 08 |
"Een interessante ingang." Remarked Laurence pulling his glasses off to fiddle with the plastic things. "Maar u weet het," He turned back to the rest, "Het Engels was een soort van universele taal. En wij moeten begrijpen hoe ongemakkelijk die kinderen zijn. Ik voelde niet in Frankrijk, toen ik bezocht, liet me te goed u vertellen."
He really didn't like debating these sort of things with people. They tended to get hot-headed and touchy. He shut himself up by setting to finish the rest of his pastry which was getting cold quickly. [Een interessante ingang. Maar u weet het, Het Engels was een soort van universele taal. En wij moeten begrijpen hoe ongemakkelijk die kinderen zijn. Ik voelde niet in Frankrijk, toen ik bezocht, liet me te goed u vertellen. Translation: An interesting enterance. But you know, English was a sort of universal language. And we need to understand how uncomfortable those children are. I didn't feel too well in France, when I visited, let me tell you.] |
| Madho |
Posted: May 12 2008, 06:20 PM
|
|
Outdoor Survival Teacher Group: Teachers Posts: 47 Member No.: 7 Joined: 6-May 08 |
Madho frowned unhappily, and his eyebrows drew together.
"This doesn't happen to be about that one girl, does it Mrs. Eve?" He asked concerningly. His emotions on the subject were mixed like a pot of stew. "Although I believe that they are entitled to speak in whatever language pleases them, they should try their best to learn Dutch..." He stated logically. (((Sorry for the poor language, I'm in a rush xP))) |
| Evelien |
Posted: Sep 5 2008, 09:07 AM
|
|
Seyyehn Evelien Group: Seyyehn Posts: 68 Member No.: 1 Joined: 26-March 08 |
"The young redhead is part of the problem," Evelien replied curtly, putting a hand to her chin in thought. Times were indefinitely changing. Language defiance was becoming more popular, and to follow the universal language would be advised. But the children would surely still have to learn Dutch. "Goed, aangezien wij met vele nieuwe studenten associëren die slechts het Engels spreken, misschien kunnen wij het spreken van hun universele taal aannemen. Maar wij zouden Nederlandse klassen moeten houden. Het zou aan hen vrij voordelig zijn, want het grootste deel van deze stad slechts Nederlands spreekt..." She muttered, musing. The brunette's expression soon lightened as she turned to Katen. "Katen, zou u de leraar voor Nederlandse klassen willen zijn? Aangezien u van de taal zo dierbaar bent, zou u het kunnen volkomen onderwijzen. Bovendien, de studenten houden niet zo veel van me aangezien zij van u houden..."
[[Goed, aangezien wij met vele nieuwe studenten associëren die slechts het Engels spreken, misschien kunnen wij het spreken van hun universele taal aannemen. Maar wij zouden Nederlandse klassen moeten houden. Het zou aan hen vrij voordelig zijn, want het grootste deel van deze stad slechts Nederlands spreekt... Translation: Well, since we are associating with many new students who only speak English, perhaps we can put up with speaking their universal language. But we should hold Dutch classes. It would be quite beneficial to them, for most of this town speaks only Dutch... Katen, zou u de leraar voor Nederlandse klassen willen zijn? Aangezien u van de taal zo dierbaar bent, zou u het kunnen volkomen onderwijzen. Bovendien, de studenten houden niet zo veel van me aangezien zij van u houden... Translation: Katen, would you like to be the teacher for Dutch classes? Since you are so fond of the language, you would be able to teach it perfectly. Besides, the students don't like me as much as they like you... ]] |
Pages: (2) 1 [2] |
![]() ![]() ![]() |