|
Er rinkelde iets. Sanne schrok er van. Wat was dat voor een irritant geluid? Haar broekzak trilde en ze besefte wat het was - Haar mobiele telefoon. Normaal werd ze nooit gebeld, want er was niemand die haar kon bellen, dus het was niet zo vreemd dat ze het geluid niet direct herkende. Ze frummelde het apparaat, wat ze normaal alleen voor spelletjes en muziek gebruikte, uit haar zak en nam op. "Hallo?" Een nieuwe schok ging door haar heen. "Hallo liefie, met je moeder." Sanne ging rechtop zitten en leunde met haar ellebogen op haar benen. "Hai. Ik eh- Ik ben erg druk nu, sorry." Als er iemand was die ze níet wilde spreken, dan was het haar moeder wel. "Nee, nee. Je moet even tijd voor me maken nu, want ik heb je vader gesproken. Hij schrok zich rot toen hij hoorde dat je nu bij Direon zit. Hij stelde ook hele rare vragen.. Namelijk wat je allemaal over hem had gezegd, en dat het allemaal maar lasterpraatjes waren en leugens. Nu zeg ik je, ik vond het maar vreemd. Er is toch niets tussen jou en je vader gebeurt waar ik niets vanaf weet?" Sanne sperde haar ogen wijd open. Oh nee. Ze kreunde zachtjes. "Nee moeder." Nee, hij deed alleen maar vreemde dingen met zijn en haar lichaam bij haar in bed om drie uur 's nachts. Hij sloeg haar alleen maar verrot als Eva boodschappen ging doen of twee minuten de kamer uit was. "Gelukkig maar, ik was even bang dat ik wat gemist had."
Even overwoog Sanne het om haar moeder, die nu toch kilometers ver weg zat, met de waarheid te confronteren, maar ze kon het niet. Dit was altijd haar geheim geweest en niemand mocht erachter komen. Nooit, maar dan ook nooit zou ze het aan iemand vertellen. Zeker niet haar moeder - Of iemand van hier. Nee, dat zou de zaak er alleen maar erger op maken. Trouwens, haar nachtmerries zouden er toch niet van weg gaan. "Moeder, ik moet echt weer ophangen. Sorry. Dag. Ja, dag hè?" Snel drukte ze op het rode knopje. Weg met dat mens.
Sanne ging weer op haar rug liggen en staarde naar het plafond. Langzaam begon de kamer te veranderen. Ze lag niet meer op de bank, maar in haar bed. Ze hoorde de deur piepen, de zachte voetstappen op het tapijt. Ze wilde gillen maar ze kon het niet. Een warme hand streelde over haar gezicht. Langzaam, langzaam naar beneden. Ze wilde schoppen, slaan, maar ze was totaal verstijfd. "Nee..." Fluisterde ze zacht.
|