Free Forums. Reliable service with over 8 years of experience. | Welcome to Boemeltje. We hope you enjoy your visit.
You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.
Join our community!
If you're already a member please log in to your account to access all of our features:
|
Iemand hier ervaring mee?, beeldschermstuurprogramma
| yellowcake |
|
Group: Members
Member No.: 117

|
Ja hoor, het is zover. Ik heb ruzie met m'n PC, ik krijg namelijk deze geWELdige foutmelding: ( Posted Image) Ik krijg dit ongeveer iedere 3 minuten bij een youtube filmpje, games draaien wel goed, zelfs bij m'n e-mail client begon hij al te sputteren. Na 4 a 5 meldingen besluit m'n PC om: of vast te lopen en niks meer te doen, of het signaal naar mijn scherm niet meer door te geven, een afsluiten geluid te maken, en toch gewoon aan blijven staan. De driver die wordt vermeld is tevens de laatste driver. Iemand hier ervaring mee, en misschien een oplossing? Groet, Ingmar EDIT: extra uitleg erbij + laatste driver This post has been edited by yellowcake on Jul 19 2012, 07:26 PM
|
|
|
| leen |
|
Screenshot Meester
Group: Meesterbouwer
Member No.: 3

|
Heb dat probleem ook gehad Ingmar, Hier was de oplossing die bij mij hielp:
| QUOTE | I think I FINALLY may have found a working solution, at least for my situation... I was initially using the Windows-installed driver for my eVGA 780i's on-board HD Audio. The chipset is manufactured by Realtek, so I popped over to their site, installed their latest Win7 driver instead, and haven't seen that same error since. (http://www.realtek.com/downloads/) Strange that audio drivers would affect the video drivers' performance, eh? Of course, who knows if it'll last, but it's been over a solid week problem free so far. Also, make sure you install the motherboard chipset drivers. (For eVGA mobos: http://www.evga.com/support/drivers/) Hopefully this helps others, because I know how frustrating that damn error got for me.
|
Bron: http://social.technet.microsoft.com/Forums...b1-e2866e143817Ik hoop dat het jouw ook helpt. This post has been edited by leen on Jul 19 2012, 07:31 PM
|
|
|
| yellowcake |
|

|
Heb alleen geen idee waar mijn kaart vandaan komt. Mijn PC zegt nVidia, maar de kaart is, nouja, alleen de kaart met een koeler zonder enige vorm van omhulsel.
|
|
|
| JPS |
|
Member No.: 17

|
| QUOTE | | Heb alleen geen idee waar mijn kaart vandaan komt. Mijn PC zegt nVidia... |
Dat hoeft geen probleem te zijn. Mijn kaart komt niet van nVidia, maar heeft wel een nVidia-chipset en voor drivers wordt ik door de producent doorverwezen naar nVidia.
Waar heb je die laatste driver vandaan? Ik heb in het verleden met een vorige kaart problemen gehad nadat Windows Update een nieuwe driver geïnstalleerd had. Met Systeemherstel heb ik die installatie toen ongedaan gemaakt en daarna bij nVidia de laatste driver gedownload en geïnstalleerd en toen werkte alles weer naar behoren.
Groetjes, Jos B)
|
|
|
| yellowcake |
|

|
Dat is nou juist het frappante. Deze driver komt bij nVidia vandaan, en nog wel van de "autodetect card". Het moet dus wel goed zijn.
|
|
|
| Jananton |
|
Member No.: 120

|
Hmm, ik zou toch eens kijken of je terug kunt naar de vorige driver. Hetzij via systeemherstel, of via vorige versies van het eigenschappen scherm van het bewuste bestand. Persoonlijk vind ik de kreet 'Beelschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld' een erg vreemde foutmelding. Ik heb dat nog nooit in 'één regel gezien. Over het algemeen komt er een foutmelding 'Beelschermstuurprogramma reageert niet meer' en vervolgens start de probleemoplosser die uiteindelijk raporteerd dat de fout hersteld is. Wellicht eens een virusscanner en malware scanners loslaten op dit gebeuren...
Groeten uit nachtelijk Amsterdam,
Jan
|
|
|
| JPS |
|

|
Zoek eens naar "beeldschermstuurprogramma" op Google. Wordt je niet blij van... :angry: Het probleem bestaat al lang en blijkt nogal vaak voor te komen, ook bij andere merken kaarten en drivers, maar een goede en eenvoudige oplossing is er (nog) niet. ( Posted Image) Plaatje 'geleend' van de AMD-support-site en hierbij zou het om ATI-kaarten gaan. LINKSysteemherstel is waarschijnlijk de beste optie. Succes, Jos :huh:
|
|
|
| yellowcake |
|

|
Nou Jos, dan moet ik je teleurstellen. Want die systeem herstel is al gebeurt.....
|
|
|
| JPS |
|

|
En dat heeft niet geholpen?
Groetjes, Jos B)
|
|
|
| leen |
|
Screenshot Meester
Member No.: 3

|
Net als Jan denk ik dat de beste oplossing is om het vorige stuurproramma installeren of het het huidige stuurprogramma ongedaan maken. Let wel dat je daarna wel eerst de pc opnieuw opstart vannuit de "koude start". dus eerst helemaal uitschakelen en dan weer opstarten.
Groeten, Leen
|
|
|
| yellowcake |
|

|
Ik zou het inderdaad kunnen proberen ja. Ik heb nu het geluk dat ik het al weer een paar dagen niet heb gehad. Dus ik kijk het nog eventjes aan.
|
|
|
| Richard |
|
Member No.: 125

|
Mooi, da's oek alweer opgelost dus.
Hoef ik verder niet op te reageren dus...
☼ :D ☼
|
|
|
| yellowcake |
|

|
Hmmm, nooit meer een echte afsluiter gemaakt.
Het komt er op neer dat ik het uiteindelijk toch weer had. Toen toch even kaspersky aan het werk gezet en wat denk je. Ik had bezoek van een paard. Eentje uit Troje.
Toen ik deze vriendelijk de deur had gewezen was het probleem opgelost.
Einde
|
|
|
 Free Forums with no limits on posts or members.
Track this topic
Receive email notification when a reply has been made to this topic and you are not active on the board.
Subscribe to this forum
Receive email notification when a new topic is posted in this forum and you are not active on the board.
Download / Print this Topic
Download this topic in different formats or view a printer friendly version.
|