Skin Autumnea designed by Zeus00 of the IF Skin Zone.

InvisionFree - Free Forum Hosting
Create your own social network with a free forum.

Learn More · Register for Free
Welcome to Boemeltje. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

sessies opslaan in map
bridgemelter
Posted: Jul 1 2012, 12:24 PM

Group: Members
Member No.: 206

Hallo allemaal,

ff een vraag..is er een mogelijkheid dat als je een sessie hebt gemaakt in trainz dat je deze standaard in de map kunt opslaan..

Mvg,

Marco

Jananton
Posted: Jul 1 2012, 04:07 PM

Member No.: 120

Hmm, ik begrijp je vraag niet helemaal Marco, natuurlijk kun je sessies die je gemaakt hebt opslaan. :unsure:

Ik vermoed dat je sessies bedoelt die je met quickdrive, of hoe dat in de NL versie heet, in Driver in elkaar hebt geknutseld, die kun je niet opslaan, alleen wat je in Surveyor als sessie hebt gecreëerd kan aan de harde schijf worden toevertrouwd. :rolleyes:

Het is overigens wel zo, dat je niet zelf een map of folder kan kiezen voor opslag, noch van routes, trainz voegt zelf de items toe aan de database en de bewaarde sessie wordt zichtbaar als je kiest voor de betreffende route in het Route venster.

Nog één dingetje om in het achterhoofd te houden. Als je een nieuwe route begint te bouwen via de optie 'new route' vul dan ook altijd direct een sessie naam in, bijv. "<Naam> Basis Sessie" en als je in het vervolg aan die route verder wilt werken open hem dan altijd met die bewuste sessie via het 'edit session' menu. Dit heeft twee voordelen, er wordt niet elke keer een nieuwe default sessie aangemaakt zoals bij 'edit route' en wat je aan rollend materieel plaatst en invult bij de diverse industriëen wordt altijd in dezelfde basis sessie opgeslagen. Er is ook één nadeel, je moet er wel aan denken dat, als je aan de route zelf werkt, je eerst moet kiezen voor een route layer. Bij 'edit session' staat de layer keuze uiteraard default op een sessie layer ingesteld.

Ik hoop dat je wat hebt aan dit relaas en dat dit onder andere was wat je bedoelde. -_-

Groeten uit zonnig Amsterdam,

Jan
bridgemelter
Posted: Jul 1 2012, 09:31 PM

Member No.: 206

het zou best kunnen dat je dus de sessies niet standaard in de map kunt opslaan..

wat ik dus probeer te realiseren...als dit mogelijk is..

stel er rijden op een traject 10 treinen..1 ervan bestuur je zelf..en de andere treinen rijden dus op schema...en deze mogen dus niet selecteerbaar zijn...er mag dan maar 1 trein zijn die beschikbaar is om te besturen...ik meende dat een keer te hebben gezien in een route..weet alleen niet meer waar..

Mvg,

Marco
Jananton
Posted: Jul 2 2012, 09:56 AM

Member No.: 120

Hmm, bij mijn weten is dat, meerdere treinen en maar één kiesbaar, niet mogelijk met het standaard sessie systeem. De beste benadering is ervoor te zorgen dat de locomotief die je zelf wilt besturen, die is, die bij het opstarten van de sessie is geselecteerd. Nou maak ik zelf niet veel sessies op deze manier, maar ik meen me te herinneren dat de laatste loc die je plaatst de geselecteerde is bij opstarten van de sessie in Driver.

Misschien heb je die mogelijkheid om maar één loc te kunnen kiezen gezien in een Scenario. Daarvan zitten er naar ik meen nog een paar in ts2010. Dit is echter een achterhaald systeem, dat niet meer wordt ondersteund en ook niet echt goed meer werkt in trs2009 en later.

Razorback Railways is bezig een nieuw soort Scenario systeem voor ts12 te ontwikkelen, misschien dat de optie om alleen één trein te kunnen kiezen daar ook in verwerkt zit. Maar ja, dat is voor ts12, dus of je daar wat aan hebt. :(

Groeten uit zonnig Amsterdam,

Jan
DealsFor.me - The best sales, coupons, and discounts for you

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.0647 seconds | Archive