| Welcome to Boemeltje. We hope you enjoy your visit.
You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.
Join our community!
If you're already a member please log in to your account to access all of our features:
|
vreemd verschijnsel
| leen |
|
Screenshot Meester
Group: Meesterbouwer
Member No.: 3

|
'Alo 'alo, Sinds enige weken ben ik de trotse eigenaar van een vreemd verschijnsel. Eerst had ik er alleen in 2010 last van, maar al snel volgde 2009. Sommig content krijgt ineens bij een bepaalde hoek iets extra's. Een lekkere vette donkere rand. Geen idee wat het kan zijn, want ik heb niets aan mijn instellingen veranderd en TRS is natuurlijk weer het enige programma wat hier deze add-on heeft. Hier even de verschillen; ( Posted Image) Niets aan de knuppel gewoon alles OK ( Posted Image) Even een beetje draaien en ja hoor, daar is het. Kan natuurlijk met een update van een stuurproggie voor de videokaarten te maken hebben, maar dan zou ik in andere games ook last moeten hebben lijkt me. Iemand een idee? Schakelen tussen opengl en directx heeft geen effect en hardware versnelling staat aan. Alvast bedankt. Groeten, Leen
|
|
|
| Jananton |
|
Group: Members
Member No.: 120

|
Bonjour, ^_^
Hmm, lijkt me iets met het alpha channel. Geef eens een kuid nummer van dat gras, en kijk even in de CMP's (09 en 10) of je recent updates voor deze kuid hebt geïnstalleerd. Er was onlangs een issue op het Auran forum, dat ging weliswaar over een update van een ground texture, die wat om zeep hielp, dus misschien is dit ook zoiets.
Groeten uit zonnig Amsterdam,
Jan
|
|
|
| leen |
|
Screenshot Meester

|
Bonsoir ami, This is Nighthawk....this is Nighthawk....
Ik heb in 2009 en 2010 het zelfde kuidnummer: 71619:22292. Op dit moment ben ik de updates voor 2010 aan het laden, misschien dat dit daar helpt. Maar het zelfde probleem heb ik met de rails die ik vaak gebruik, en daar is geen update van. Overigens zijn de rails gemaakt voor 2009 en heeft ook die altijd goed gewerkt. 2009 kan ik niet meer updaten (easycomputering he.) Ik heb best wel even gezocht maar kan er zo snel niets over vinden.
Groeten, Leen
|
|
|
| Jananton |
|

|
Bonjour, the potato's are done, I repeat the potato's are done...
Hmm, the Greenery. Ik heb even in 2010 gekeken, maar geen probleem hier. Zelfs niet in native mode, wat ik eigenlijk wel verwacht had. Heb je recent drivers van je grafische kaart vernieuwd, want dit lijkt inderdaad op iets externs. Je zou kunnen proberen om in de CMP harware compressie voor textures uit te zetten bij File / Settings / Miscelleneous tab en dan vervolgens deze kuid te openen voor bewerken en hem vervolgens zonder iets te doen weer commiteren. Als het effect dan weg is weet je zeker dat het een driver kwestie moet zijn. Zo niet de compressie weer aanzetten en dezelfde handeling nogmaals uitvoeren om de gecomprimeerde texture weer terug te zetten in de kuid.
Groeten uit schemerig Amsterdam,
Jan
|
|
|
| leen |
|
Screenshot Meester

|
I copy; the potato's are done and the eagle has landed. :thumbsup:
:cheers: Je hebt er ééntje verdient Jan. Toch een driverprobleem dus. Gelukkig dat jouw tip werkt, ik ben die extra donkere rand kwijt. Dank je wel voor je hulp en het delen van je kennis.
Groeten, Leen
|
|
|
| leen |
|
Screenshot Meester

|
Te vroeg gejuicht. :wacko:
Tot diep in de nacht al het content op deze manier aangepakt, maar helaas. Ik start vanmogen TRS op en jawel; we zijn weer terug bij af. Dat is het wondelijke aan dit spel. Soms ben je 2 dagen bezig en heb je geen enkele vooruitgang geboekt en soms bereik je het zelfde in een uur. :D Ik ga nu het vorige stuurprogramma maar weer herinstalleren, misschien werkt dit.
Groeten, Leen
|
|
|
| Zwabberaar |
|
Group: Admin
Member No.: 1

|
Kan het iets met de DirctX versie te maken hebben? Ik herinner mij iets dat alleen versie 9 correct werkt bij Trainz en 11 niet.
|
|
|
| Jananton |
|

|
Geen idee wat voor merk kaart je hebt Leen, maar installeer in ieder geval een gecertificeerde driver. Mijn Nvidia GTS250 gebruikt momenteel de laatste certified 285.62 en die werkt prima. Ik blijf het trouwens vreemd vinden, dat er geen verschil zit in DirectX en OpenGL wat dit betreft. Of is dat inmiddels niet meer zo.
Groeten uit schemerig Amsterdam,
Jan
|
|
|
| leen |
|
Screenshot Meester

|
:mellow: Nee, het maakt allemaal niets uit. Ik heb 2x een AMD Radeon HD6800. Alle drivers zijn update. De vorige drivers waren ok, maar om de een of andere reden maakt het ineens niet meer uit of ik de oude of de nieuwe drivers gebruik. Instellingen staan opmaximaal, daar had ik ook niets aan gewijzigd. Nu ben ik de database grondig aan het herstellen, maar dat kan wel een uur duren. Afwachten maar, al heb ik er geen goed gevoel bij. Maar ja, dat heb ik bij m'n salaris ook niet en toch ben ik er blij mee. :unsure:
Groeten, Leen
|
|
|
| Trainspotters |
|
Turbator
Member No.: 7

|
Enige weken geleden misschien een nieuwe Trainz update binnengehaald Leen? Niet alles updates werken naar behoren.
groet, Wilko
|
|
|
| leen |
|
Screenshot Meester

|
Hey Wilko, Nee hoor, ik kan geen updates meer installeren, want het is een easy computering versie. 2010 heb ik ook niet geüpdate Net de database na laten kijken, maar er is niets veranderd. Ik wacht de volgende update van de videodriver wel af. Misschien wordt het nog opgelost. Iedereen bedankt voor het meedenken.
Groeten, Leen
|
|
|
| Jananton |
|

|
Hoe ben je terug gegaan naar die oudere drivers. Heb je de windows 7 optie vorige versie terugzetten gebruikt, of heb je na een uninstall de vorige versie weer geïnstalleerd. In het laatste geval zou het kunnen zijn dat er zaken achter gebleven zijn waardoor het probleem zich blijft voordoen. Ik weet dat Nvidia een speciaal opruimprogramma heeft voor dit soort ellende. Misschien even checken of Radeon ook zoiets kent en zo ja dan nogmaals uninstallen en die opruim utility eerst uitvoeren en nog eens proberen.
Groeten uit nachtelijk Amsterdam,
Jan
|
|
|
| leen |
|
Screenshot Meester

|
Ja Jan, in 7 de vorige versie teruggezet, daarna Ccleaner gedraaid voor de registeropschonuing en m'n pc opnieuw gestart. Moet voldoende zijn, omdat alle dll's dan ook weg zijn. Wanneer is tijdens trs mijn cpu's meet komen die nog niet aan 40% en dus kan het haast niet anders zijn dan een conflict met de drivers videokaarten. Zeker omdat het probleem niet constant is, maar pas bij het draaien van de invalshoek verschijnt of verdwijnt. Ik zal eens in de config kijken of ik kan ontdekken waarom het alleen met bepaalde dingen van Greenery is.
Groeten, Leen
|
|
|
| wloefje |
|
Member No.: 57

|
Heb het in 2009 en 2010 bekeken maar helaas Maat,.. ik krijg geen "rouwrandjes" om het Green(ery). Heb een wat oudere Nvidia GeForce 280GTX (updated drivers nov-2011)
Ik mag hopen dat je het euvel kunt verhelpen.... :unsure:
Om nou hiervoor een nwe GrCard aan te schaffen.... pffttt...... <_<
Suc6 en ik leef mee -_-
Grtz, Walter :D
|
|
|
| leen |
|
Screenshot Meester

|
Dank je wel Walter,
Maar ik ben blij dat het alleen bij mij is, want iedereen heeft recht op een portie pc ellende; ook ik dus :lol: Nee hoor, ik ga hiervoor geen nieuwe kaarten aanschaffen. Dat doe ik alleen met Poker en dan nog beperkt. :ph43r:
Dank je wel voor je steun.
Groeten, Leen
|
|
|
 Fully Featured & Customizable Free Forums
Track this topic
Receive email notification when a reply has been made to this topic and you are not active on the board.
Subscribe to this forum
Receive email notification when a new topic is posted in this forum and you are not active on the board.
Download / Print this Topic
Download this topic in different formats or view a printer friendly version.
|