Skin Autumnea designed by Zeus00 of the IF Skin Zone.

InvisionFree - Free Forum Hosting
Create your own social network with a free forum.

Learn More · Register Now
Welcome to Boemeltje. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

GMax start niet na installatie
yellowcake
Posted: Jan 1 2012, 04:57 PM

Group: Members
Member No.: 117

Hoi allemaal,

Na een tijdje mijn nieuwe pc te hebben nu toch GMax + ACS maar weer geïnstalleerd. Nu komt het mooie. Beide setups zijn met administratie rechten uitgevoerd en zijn ook volledig uitgevoerd. Ook is GMax geactiveerd. Als ik nu de Trainz Asset Creation Studio wil openen krijg ik deze melding:

(Posted Image)
gevolgd door:

(Posted Image)

Weet iemand hier misschien raad mee?

Ik draai Win7 64-bit.

groetjes Ingmar
Trainspotters
Posted: Jan 1 2012, 08:05 PM

Turbator

Group: Meesterbouwer
Member No.: 7

Hallo Ingmar,

Heb je al geprobeerd Gmax en TACS opnieuw te downloaden?
Het lijkt mij dat 1 vd 2 proggies incompleet is binnengehaald.

groet,
Wilko
yellowcake
Posted: Jan 2 2012, 11:11 AM

Heb alles gedeïnstalleerd en de .exe bestanden verwijderd. Toen bij TurboSquid GMax gedownload en bij Auran de TACS gedownload en opnieuw geïnstalleerd en.... weer dezelfde melding. Beide zijn ook als administrator uitgevoerd.
Jananton
Posted: Jan 2 2012, 11:43 AM

Member No.: 120

Hmm, hoewel de vermelde naam mtlgen.dlt is gaat het hier waarschijnlijk gewoon om een *.dll bestand.

Het zou zomaar kunnen, omdat Gmax nogal 'op leeftijd' is, dat het hier een 16bits runtime library betreft en die doen het niet (meer) in windows 7.

Desalniettemin zijn er twee dingen die je even zou kunnen proberen.

1.] Doe een zoekopdracht naar deze bestandsnaam, maar geef in de mapopties vantevoren wel even aan dat je verborgen systeembestanden wil tonen en volledige bestandsnamen, dus met extensie, wilt zien.

Levert dit niets op, ook niet in de windows\system en system32 folders, dan naar optie 2.
Als mtlgen.dlt wel gevonden wordt vrees ik dat het hier inderdaad een 16bits library betreft en zou je kunnen overwegen een z.g.n. virtuele machine te installeren waar windows XP op draait.

2.] Start je oude pc op en localiseer het bewuste bestand. Maak er een copie van en onthoud de locatie in de Gmax installatie daar. Zoek op je nieuwe computer dezelfde plek op in je Gmax installatie en plaats het bestand daar en probeer opnieuw Gmax te starten. In het geval dat je het bestand op de oude pc aantrof in de windows systemXX folder, dan is het verstandig om mtlgen.dlt niet op die plek in windows 7 terug te zetten, maar inplaats hiervan te plaatsen in dezelfde folder waar zich ook de Gmax executable bevindt. Een executable zoekt naar runtime libraries eerst in de 'eigen' folder en vervolgens naar locaties die zich in het z.g.n. PATH bevinden.

In alle gevallen ook nog even rechts klikken op de Gmax executable en bij compatebiliteitsopties kiezen voor windows xp SP3 voor de zekerheid. ;)

Geen idee of dit alles zal helpen, maar het is te proberen.

Een voorspoedig 2012 uit zonnig Amsterdam,

Jan

yellowcake
Posted: Jan 2 2012, 12:22 PM

Ik zal het proberen.

Ook al draaide mijn vorige pc ook windows 7. Alleen was dat de 32-bit versie.

Ook heb ik alles op mijn oude pc nog een keertje geïnstalleerd en getest en dat werkte. Nu heb ik dezelfde bestanden op mijn nieuwe pc uitgevoerd en geen succes.

Toen de Mappen via dropbox overgezet naar mijn nieuwe pc en vervangen voor de oude en ook dit werkte niet. :angry:

Heb nu alles weer gedeïnstalleerd en ga het weer installeren om een oplossing op deze site te proberen *zucht*

Maar wat roepen uitvinders?

precies EUREKA

Ik heb de oplossing gevonden. en wel hier.

En nu werkt het naar behoren :D

Iedereen bedankt voor de hulp :thumbsup:

This post has been edited by yellowcake on Jan 2 2012, 01:18 PM
Jananton
Posted: Jan 2 2012, 04:34 PM

Member No.: 120

Ach ja, een 'environment' variabele, daar had ik nog even niet aan gedacht. :D

Net zoiets als PATH, en op dezelfde plek in te stellen c.q. aan te maken. :rolleyes:

Groeten uit schemerig Amsterdam,

Jan
InvisionFree - Free Forum Hosting
Free Forums with no limits on posts or members.
Learn More · Sign-up for Free

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.1760 seconds | Archive