Skin Autumnea designed by Zeus00 of the IF Skin Zone.

InvisionFree - Free Forum Hosting
Create a free forum in seconds.

Learn More · Register Now
Welcome to Boemeltje. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Pages: (2) [1] 2  ( Go to first unread post )

uit de mottenballen, waar te vinden
jervries
Posted: Apr 18 2011, 11:16 AM

Group: Members
Member No.: 136

Hallo allen...

Ik heb mijn trs 2004 weer eens uit de mottenballen gehaald om maar weer eens wat te ontstpannen. Nu echter doordat ik er een tijd tussen uit ben geweest en inmiddels trs 2006 en 2010 er inmiddels is hou ik me aan trs 2004. Nu echter is mijn grote vraag...waar kan ik al het nederlands spul halen?
Ik heb al seinen, hoewel als ik een drie spoor heb in het middelste spor de trein er doorheen rijd. Dus mijn vraag is:
Waar kan ik de nederlandse rails (met bovenleiding evt), bruggen, stations, platforms, bovenleidingen, portalen, zo ook hispeed vinden?

gr Jeroen
Zwabberaar
Posted: Apr 18 2011, 06:08 PM

Group: Admin
Member No.: 1

Hoi Jeroen,

Een deel kan je vinden op de DLS van Auran: http://www.auran.com/TRS2004/DLS.php

Een andere grote collectie (in opbouw) kan je vinden op http://www.trainzonline.nl

Verder zijn er nog talrijke kleinere privé sites te vinden met hele mooie en uniek content. Ik weet zeker dat een aantal beheerders zich hier zullen melden.
jervries
Posted: Apr 18 2011, 06:12 PM

Bedankt...ik heb al wat van trainzonline gehaald, DLS heb ik me aangemeld en betaald maar nog geen voucher gehad.

maarja effies wachten maar.
olaf99
Posted: Apr 18 2011, 06:58 PM

Member No.: 67

Hallo

Op mijn site vind je al deels wat je zoekt.

http://trainzbuilders.yourbb.nl/index.php

Olaf
jervries
Posted: Apr 26 2011, 12:55 PM

QUOTE (olaf99 @ Apr 18 2011, 06:58 PM)
Hallo Op mijn site vind je al deels wat je zoekt. http://trainzbuilders.yourbb.nl/index.php Olaf

Hey olaf...

Ik had al het één en ander van jou gedownload zoals oa het rails pack....maar.....hoe moet ik die installeren? Het is geen cm maar losse bestanden in een map. Ze moeten in trs2004. Wil je het me aub uitleggen, want ik heb nog meer van dat soort bestanden.

Bedankt Jeroen
Trainspotters
Posted: Apr 26 2011, 08:48 PM

Turbator

Group: Meesterbouwer
Member No.: 7

QUOTE (jervries @ Apr 26 2011, 12:55 PM)
....maar.....hoe moet ik die installeren? Het is geen cm maar losse bestanden in een map. Ze moeten in trs2004.

Hallo Jeroen,

Had je vraag ook al op Auran zien staan, 2004 is zo'n tijd geleden en ik had werkelijk geen idee.
Totdat een antwoord op een ander bericht van Olaf mij op GM bracht.
GM gaf zijn spul vaak uit als een zip bestand(na het unzippen hield je een aantal losse bestandjes over) en schreef in een los tekstbestandje in welke folderdat moest worden geplaatst.
Voor rails breng je map onder in World/Custom/track;
Voor wegen in World/Custom/Road;
Voor auto's in World/Custom/car.
enz enz enz.

Is dit het antwoord wat je al een tijdje zocht?

groet,
Wilko
huubbaar
Posted: Apr 26 2011, 10:00 PM

Member No.: 8

Gewoon alle mappen verplaatsen naar World>Dispatcher>Downloads.Het GMspul zoals Trainspotters reeds meedeelde.
Groet,
Huub.
jervries
Posted: May 5 2011, 09:49 PM

Bedankt voor de reactie. Het is me inmiddels gelukt. Alleen de bovenleiding ksn ik niet vinden.
Die van gm moet ik zelf in elkaar zetten. Niet dat ik lui ben masr ik heb ze liever kant en klaar wat dan heb je ook minder van die ronddraaiende rondjes. Ik weet dst er ook raols met bovenleiding is en ook voor drie of vier railsen. Maar ik kan ze niet meer vinden. :wacko:
olaf99
Posted: May 6 2011, 10:13 PM

Member No.: 67

Hallo

Op mijn site vind je ook de DIN en de BK bovenleiding. Is kant en klaar als spline.

Het is dan wel geen hele complete set maar je kan wel wat spoor voorzien van wat bovenleiding.

Olaf
jervries
Posted: Jun 5 2011, 09:32 AM

Thx....ze werken perfect
Richard
Posted: Jun 5 2011, 12:06 PM

Member No.: 125

QUOTE (jervries @ May 5 2011, 09:49 PM)
Bedankt voor de reactie. Het is me inmiddels gelukt. Alleen de bovenleiding ksn ik niet vinden.
Die van gm moet ik zelf in elkaar zetten. Niet dat ik lui ben masr ik heb ze liever kant en klaar wat dan heb je ook minder van die ronddraaiende rondjes. Ik weet dst er ook raols met bovenleiding is en ook voor drie of vier railsen. Maar ik kan ze niet meer vinden. :wacko:

Het ronddraaien van de rondjes (splines) kan je uitzetten.

Dat geeft een heleboel visuele rust op 't scherm.
Jananton
Posted: Jun 5 2011, 04:02 PM

Member No.: 120

Ssst, niet verder vertellen, maar die rondjes zijn er voor een hypnotisch effect om je als het ware in het spel te zuigen, zodat je steeds de nieuwere versies koopt. :schater:

Groeten uit Amsterdam onder een bleek zonnetje,

Jan
wloefje
Posted: Jun 8 2011, 12:31 PM

Member No.: 57

QUOTE (Jananton @ Jun 5 2011, 04:02 PM)
Ssst, niet verder vertellen, maar die rondjes zijn er voor een hypnotisch effect om je als het ware in het spel te zuigen, zodat je steeds de nieuwere versies koopt.
Jan

Hmm.... :huh: in het spel te zuigen..... klinkt erg.. ehh.....

Laat maar,.... ik met mijn perverse geest... :tease:

Grtz, Walter :nuts:
jervries
Posted: Jun 8 2011, 09:31 PM

QUOTE (Trainspotters @ Apr 26 2011, 08:48 PM)
QUOTE (jervries @ Apr 26 2011, 12:55 PM)
....maar.....hoe moet ik die installeren? Het is geen cm maar losse bestanden in een map. Ze moeten in trs2004.
Hallo Jeroen, Had je vraag ook al op Auran zien staan, 2004 is zo'n tijd geleden en ik had werkelijk geen idee. Totdat een antwoord op een ander bericht van Olaf mij op GM bracht. GM gaf zijn spul vaak uit als een zip bestand(na het unzippen hield je een aantal losse bestandjes over) en schreef in een los tekstbestandje in welke folderdat moest worden geplaatst. Voor rails breng je map onder in World/Custom/track; Voor wegen in World/Custom/Road; Voor auto's in World/Custom/car. enz enz enz. Is dit het antwoord wat je al een tijdje zocht? groet, Wilko

het is inderdaad het antwoord...thx...sorry voor de late reactie...ben nu druk aan het uitvogelen hoe gmax werkt....leuke uitdaging en ook olaf heeft goeie tuutjes hiervoor.

Ik ga waarschijnlijk over naar trs 2010...ik moet helaas rdam cs weer opnieuw gaan maken maar helaas.....ga proberenm de sat. foto van google earth er in te zetten.
Jananton
Posted: Jun 8 2011, 11:26 PM

Member No.: 120

QUOTE (jervries @ Jun 8 2011, 09:31 PM)
Ik ga waarschijnlijk over naar trs 2010...ik moet helaas rdam cs weer opnieuw gaan maken maar helaas.....ga proberenm de sat. foto van google earth er in te zetten.

Zie je wel Walter, dat met die zuigende rondjes, ik had toch gelijk. Het werkt. :111:

Groeten uit nachtelijk Amsterdam,

Jan
InvisionFree - Free Forum Hosting
Free Forums. Reliable service with over 8 years of experience.

Pages: (2) [1] 2 

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.1322 seconds | Archive