Join the millions that use us for their forum communities. Create your own forum today. | Welcome to Boemeltje. We hope you enjoy your visit.
You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.
Join our community!
If you're already a member please log in to your account to access all of our features:
|
Braitemont, ombouwen voor multiplayer
| Zwabberaar |
|
Group: Admin
Member No.: 1

|
De afgelopen week heb ik uitvoerig gespeeld met de multiplayer routes en zoals eerder gezegd er enorm veel lol mee gehad. De routes die voor multiplayer beschikbaar zijn spreken mij (en ik denk vele anderen met mij) echter niet bijzonder aan. Daargelaten dat het wel heel handige in elkaar gezette routes zijn door Phil Skene.
Ik bedacht mij dat voor ons Nederlanders en aanverwante artikelen er toch echt iets anders moet komen. Daar heb ik dus eens even goed over nagedacht.
Een route die ik de afgelopen jaren veel gebruikt hb is de fictieve route "Braitemont" van Pängel_Anton die o.a. ook de bouwer is van de Niddertalbahn; kortom een echt goede bouwer dus.
Het leuke aan Braitemont is dat het een fictieve route is rondom een "grensgebied" Nederland-België-Frankrijk. Het kent enkelsporige lijnen, een geëlectrificeerde dubbelspoor lijn en en dubbelsporig niet geëlectrificeerde lijn. Industrie-terreinenen stations zijn meer dan genoeg aanwezig en ook rangeerterreinen ontbreken niet. Ook de gebruikte onderdelen zijn het meest of ingebouwd of van de DLS gehaald ( niet allemaal ).
Het lijkt mij dus een leuk project om deze route om te bouwen en geschikt te maken voor de toekomstige multiplayer. Het ontbreekt mij simpelweg aan tijd om een omvangrijke route zelf te bouwen maar een project als dit moet haalbaar zijn. Ik heb vandaag de originele bouwer een bericht gestuurd met de vraag of hij toestemming wil geven ... dat is dus even duimen.
Wordt vervolgd ...
|
|
|
| Trainspotters |
|
Turbator
Group: Meesterbouwer
Member No.: 7

|
Ik ben zeer benieuwd. Is het niet naar de toestemming dan zeker ook de gedachte naar wat voor ombouw.
groet, TS
|
|
|
| dibbetje |
|
Group: Members
Member No.: 94

|
Inderdaad klinkt goed zo een route, ik heb begrepen dat het alleen voor trainz 2010 is.
|
|
|
| Zwabberaar |
|

|
| QUOTE (dibbetje @ Feb 6 2011, 10:04 PM) | | Inderdaad klinkt goed zo een route, ik heb begrepen dat het alleen voor trainz 2010 is. |
De huidige BETA test van de multiplayer kan alleen gebruikt worden in TS2010+SP3. Ik denk dat na de beta test Auran/N3V met een nieuwe Trainz versie gaat komen waarbij de multiplayer is ingebouwd ... dat wordt dus weer de portemonnee trekken voor de liefhebbers en verslaafden.
|
|
|
| Zwabberaar |
|

|
Ik ben blijkbaar niet de enige die wel multiplayer toekomst ziet in de lay-outs van Pängel_Anton want vandag is een mp-versie van de Niddertalbahn op de DLS verschenen. Ik ga er dan even vanuit dat er toestemming is van de bouwer en dat vergrootd an weer de kans dat ik ook een antwoord op mijn verzoek krijg :cheer:
|
|
|
| playertwo |
|
Member No.: 24

|
Ik ben in ieder geval erg benieuwd of je de toestemming zou weten te krijgen en ga dit project sowieso met belangstelling volgen.
|
|
|
| Zwabberaar |
|

|
Helaas nog altijd niet gelukt om met Kay (Pangel_Anton) in contact te komen. Ik heb diverse adressen geprobeerd, maar zonder resultaat.
De MP versie van de Niddertalbahn is inmiddels correct op de DLS gezet e het werkt nu. twee eerdere pogingen gaven foutmeldingen waardoorde MP nietgebruikt kon worden.
Als er meerdere liefhebbers zijn om juist met deze "Europese" route te rijden dan zouden we kunnen afspreken voor het volgend weekend ( 19 en 20 februari ) om een gezamelijke privé sessie op te zetten.
Liefhebbers kunnen zich hier aanmelden of via PM natuurlijk.
|
|
|
| dibbetje |
|
Member No.: 94

|
Ik heb spijtig genoeg Trainz 2010 niet en kan niet mee doen :(
|
|
|
| leen |
|
Screenshot Meester
Member No.: 3

|
Nah, ik heb geen interesse Zwab,
Buitenlands materiaal heb ik niet veel mee. Daarnaast is 2010 wat mij betreft nog een grotere miskoop dan 2006. De eerst volgende Trainz versie zal eerst via een torrent worden binnengehaald voordat ik er nog een stuiver aan uitgeef.
Groeten, Leen
|
|
|
| playertwo |
|
Member No.: 24

|
Heb ik dus ook gedaan met TRS09. TRS10 vind ik in vergelijking met TRS09 in ieder geval een stuk fijner werken (en de meerprijs was toen enkele euro's).
|
|
|
| yellowcake |
|
Member No.: 117

|
Ook ik moet eerlijk toegeven dat ik 2010 als torrent heb binnen gehaald, maar ik zit te twijfelen of ik er wel geld aan moet uitgeven. Dit zijn alle redenen: - zwarte bomen - fouten in texturen - geen verkeer - van terugschakelen van driver naar surveyor gaten in basemap.
Nou wil ik wel eerst weten of dit fouten van de torrent zijn en dat dit in de legale versie niet zo is (anders zal ik er wel geld aan uitgeven)
Qua besturing vind ik het wel prettig en daarvoor zou ik hem dus weer wel aanschaffen.
Groetjes, Ingmar
|
|
|
| Zwabberaar |
|

|
Ik draai ts2010 sinds maanden en heb niet of nauwelijks problemen. Bijna geen crashes, betere FPS, beter graphics et cetera ... verreweg de beste Trainz versie tot nu toe en goed genoeg om een beetje te geloven dat N3V op de goede weg is.
|
|
|
| Trainspotters |
|
Turbator
Member No.: 7

|
Een tijd terug een link naar goede 2010 torrent ontvangen. Want benieuwd naar diverse routes en hoe de VIRM stellen zich gedragen. Toch nog weinig tot niets mee gereden want nog geen volledige Leen, Rijnspoorweg of Tombroek III route geïnstalleerd. Één ding is zeker om te multiplayen moet een officiële worden aangeschaft. (en dat zeg ik al 1,5 maand)
groet, TS
|
|
|
| wloefje |
|
Member No.: 57

|
| QUOTE (leen @ Feb 14 2011, 06:58 PM) | Nah, ik heb geen interesse Zwab, Buitenlands materiaal heb ik niet veel mee. Daarnaast is 2010 wat mij betreft nog een grotere miskoop dan 2006. De eerst volgende Trainz versie zal eerst via een torrent worden binnengehaald voordat ik er nog een stuiver aan uitgeef. Groeten, Leen |
Kan wel met je meegaan maat..... <_< Dat kut2010 is mij ook een drama aan het worden.... om da haveklap draai ik Database herstellen (grondig!) maar dan weer weigert ie nieuwe content op te slaan.. en als ik een sessie opstart mis ik soms een hele partij werk wat ik gedaan heb... En da's maar een klein stukje van de ergernis... het begon zo goed... leuke nieuwe dingen.. (op die klotebomen na dan.. <_< ) maar inmiddels draai ik alleen nog 2009... Auran,.. pffft... In plaats van dat ze hun bestaande prog beter en betrouwbaarder maken brengen ze multiplayers, kiddytrains..... :nuts:
Grtz, Walter,.... Auran?.. Geweigerd Plaatje Met Kotsafbeelding. :P
This post has been edited by wloefje on Mar 4 2011, 01:04 AM
|
|
|
| huubbaar |
|
Member No.: 8

|
Ik heb helaas de zelfde proplemen met Ts2010 als Leen en Walter dus...Bovendien wordt bij het installeren van multiplayer de comptabiliteit met oudere content verwijderd,dus...ik blijf voorlopig bij TS2009. Groet, Huub.
|
|
|
Track this topic
Receive email notification when a reply has been made to this topic and you are not active on the board.
Subscribe to this forum
Receive email notification when a new topic is posted in this forum and you are not active on the board.
Download / Print this Topic
Download this topic in different formats or view a printer friendly version.
|