Skin Autumnea designed by Zeus00 of the IF Skin Zone.

InvisionFree gives you all the tools to create a successful discussion community.
InvisionFree - Free Forum Hosting
Welcome to Boemeltje. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Pages: (3) [1] 2 3  ( Go to first unread post )

Poging tot een nieuw jasje
Kees_knorP
Posted: Sep 10 2010, 10:10 PM

Group: Members
Member No.: 102

Hallo allemaal.

Gefascineerd door het 1300 project van Jeroen stuurde ik Trainspotters een PM. Nog dezelfde avond kwam een PM retour. "De panto's zijn eigenlijk niet bedoeld onder andermans lok. Als jij zelf een 1300 reskint wil ik over jouw verzoek nadenken. Wees ervan doordrongen dat je voor uitgifte altijd toestemming vraagt aan de oorspronkelijke bouwer (staat in de config)." Met zijn geprinte aanwijzingen ben ik aan de slag gegaan en hieronder staan de resultaten tot vanavond.

(Posted Image)
Ik wilde laten zien dat dit echt eigen werk is en heb daarom de brandblusser verplaatst.

(Posted Image)
Ipv de brandblusser hangt nu een jas.

(Posted Image)
Om te herkennen welke texture waar op de lok wordt gebruikt werd aangeraden om tekst over de texture te stretchen en verschillende kleuren te gebruiken. Het is wel raar dat twee verschillende programma's voor het bekijken van een mesh twee verschillende resultaten laat zien.

Kees

Trainspotters
Posted: Sep 10 2010, 11:04 PM

Turbator

Group: Meesterbouwer
Member No.: 7

Hoi Kees,

Zo uitgebreid had niet gehoeven.
Je brengt andere mensen alleen maar op ideeën of je veroorzaakt een rel.
Voordat je het weet wordt je het stelen van een nieuw project verweten!

Zo te zien heb je de juiste proggies gevonden om de texture extenties te openen.
Weet je zeker dat je alle kleurvakken hebt herkleurd?
Ik zie nog te veel dezelfde kleur grijs.

O ja, i.v.m gewijzigde behandeling van alpha's in 2009 ev moet je de texture.txt files anders opzetten, zie je email.

groet,
TS

*edit*
Kijk ook eens naar de buffers, heb sterk het idee dat je jouw texture moet verkleinen.
Het raakvlak is nu te groot.

This post has been edited by Trainspotters on Sep 10 2010, 11:35 PM
wloefje
Posted: Sep 10 2010, 11:07 PM

Member No.: 57

Mjah, ik weet nada/niks/niente van Gmax enz. :huh:
Maar respect voor je werk Kees, ben benieuwd naar meer wipjes zodra de loc meer gestalte gaat krijgen ! :)
Suc6 !
Walter :D
leen
Posted: Sep 11 2010, 03:23 PM

Screenshot Meester

Member No.: 3

Nou Kees,
Ziet er leuk uit voor een eerste poging zeg. De 1300 is een mooie lok en er kunnen er niet genoeg van zijn.
Ik hoop dat er nog meer vorderingen getoond gaan worden. Veel succes.

Groeten,
Leen
Kees_knorP
Posted: Sep 11 2010, 05:18 PM

Dank jullie wel. Mij werd een simpel werkje voorgehouden maar nooit gedacht dat zo leuk zou zijn. Als je in lagen werkt en deze file bewaart kan je de fouten snel herstellen. TS nog niet alle texture files zijn omgezet reken maar dat dan meer kleur wordt toegevoegd.

Kees
Kees_knorP
Posted: Sep 12 2010, 01:09 AM

Verslavend hoor. Na het stappen heb ik het loknummer verandert in 1310 want die reed tenslotte met een-benige pantografen en bestaat nog niet. Was ik wel verplicht om een nieuw gemeentewapen ala NS te maken. Of weet iemand een site waar afbeeldingen zijn te vinden? (morgen volgt een nieuw screen)

Kees
mrVanderWel
Posted: Sep 12 2010, 10:13 AM

Member No.: 32

Of weet iemand een site waar afbeeldingen zijn te vinden?

Ik heb even voor je gegoogeld:

Op het forum van 3rail:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=12435.0

6e post, 2e afbeelding.

En Hugofoto:

http://hugofoto.fotopic.net/p21536897.html
http://hugofoto.fotopic.net/p15014260.html
http://hugofoto.fotopic.net/p15855524.html

Op de derde is het stadswapen het duidelijkst te zien, maar nog steeds vrij wazig. Let op dat de letters onder het wapen vroeger wit waren.

En mischien ook interessant is (hoewel er geen duidelijke foto's van stadswapens op staan):

http://www.railfaneurope.net/pix/nl/electr...310-16/pix.html

Groeten,

Jan
Kees_knorP
Posted: Sep 12 2010, 01:49 PM

Dank je wel Jan. Behalve de eerste stonden deze foto's al in de 1300 map en ze zijn helaas niet scherp genoeg. Geven wel voldoende aanwijzingen hoe eea eruit ziet. Mijn impressie van dit gemeentewapen ziet er niet slecht uit, dacht ik. Dankzij TS was het zelfs mogelijk om het alpha te corrigeren. Daarna was het hele proces voor een screen te veel van het goede vandaar nu pas mijn vertaling van Bussum.
(Posted Image)
Ben benieuwd naar jullie kommentaar.

Kees

PS Ik begrijp niet waarom dit forum als 'slecht' bekend staat. De adviezen en overige hulp die hier wordt gegeven is ongekend. Menig ander forum kan hier een punt aan zuigen. Toch zie ik dat hier leden 'verdwijnen' of nauwelijks nog berichten plaatsen terwijl ze op ander forums wel aktief blijven.

This post has been edited by Kees_knorP on Sep 12 2010, 01:58 PM
Trainspotters
Posted: Sep 12 2010, 02:50 PM

Turbator

Ziet er goed uit Kees, misschien de plaatsnaam nog iets groter of dikker en mogelijk wat lager?

Mij hoor je niet meer over de verschillende fora het laatste opgeblazen probleem was kort geleden.
Dat mensen 'overstappen' is hun goed recht.
Het wordt pas vervelend als je via derden hoort dat diezelfde mensen zich laatdunkend over dit forum of de personen uiten.
Zeker als je ziet dat het gros hier nog dagelijks uitgebreid de nieuwe berichten komt lezen.

groet,
TS
Kees_knorP
Posted: Sep 12 2010, 05:08 PM

Hallo,

(Posted Image)

Nieuwe koplamp omhulsels en grill. De omlijning van het nieuwe nummer moet scherper daarom zie je nu nog een dun geel randje. Groter zal op de TGA wel lukken maar wordt dat ook op de mesh verwerkt? De verschillende tinten grijs zijn naar roze omgezet maar dit blijft onoverzichtelijk zo. Het wordt vast een stuk duidelijker als met gestippeld geel, blauw en rood wordt gewerkt.

Ik begrijp je ongevraagde mening. Ongevraagd omdat de opmerking werd geplaatst om aan te geven dat ik hier veel direkte hulp heb gezien ipv 'Google!!!'.
Kijk hoe iedereen zijn kennis deelt.

Kees
Trainspotters
Posted: Sep 12 2010, 08:13 PM

Turbator

QUOTE (Kees_knorP @ Sep 12 2010, 05:08 PM)
Groter zal op de TGA wel lukken maar wordt dat ook op de mesh verwerkt?

Kan je maar 1 advies geven Kees.
Aangenomen dat het oude is deleted, copy de oude alpha onder het huidige bestand.
Maak een nieuwe laag in het huidige bestand en vul dit mbv de oude alpha met een opvallende kleur.
Je hebt nu de range die wordt gebruikt tbv de alpha.
Zolang de tekst van de gemeente binnen deze range valt is het goed.

groet,
TS

This post has been edited by Trainspotters on Sep 12 2010, 09:41 PM
Kees_knorP
Posted: Sep 12 2010, 11:15 PM

Ok dat is te doen.

Kees

Kees_knorP
Posted: Sep 19 2010, 10:33 PM

Deze week heb ik niet veel tijd gehad om aan de reskin te werken. Mijn vader heeft in onze vakantie een soort van sollicitatiegesprek gevoerd. Mijn broer, zus en ik maar denken dat hij geen zin had om met ons mee te gaan. HELP mijn ouders gaan verhuizen naar Californië! Woensdag vertrekken ze al om woningen en scholen te bekijken. :(

(Posted Image)
Dit is wat ik tot dusver heb bereikt. De lok zal wel nooit op de baan komen toch hoop ik dat jullie deze reskin kunnen waarderen.

Kees
Trainspotters
Posted: Sep 20 2010, 08:29 PM

Turbator

Hoi Kees,

Begin toch te betwijfelen dat dit jouw eerste reskin is.
Dit zit toch aardig vol met heel veel verschillende textures.
Hoe moet dit worden als je in de loop van de tijd jouw techniek gaat verbeteren.

FF terug naar de States, zo te lezen wordt jouw vader uitgezonden voor zijn werkgever.
Solliciteren zonder groene work permit heeft geen zin want dat is verplicht.
Tja en als je dan nog niet in je eigen levensbehoefte kan voorzien wordt het verplicht verhuizen.
Aan de ene kant balen aan de andere kant toch ook een mooie ervaring.

groet,
TS
leen
Posted: Sep 20 2010, 09:13 PM

Screenshot Meester

Member No.: 3

Waarderen kan ik hem zeer zeker Kees.
Zo te zien hebt je er toch wel een behoorlijk aantal uren inzitten. Jammer dat het er verder niet (meer) van komt, want zoals gezegd is het een knap stukje werk.

Californië is een prachtige staat waar zat leven in de brouwerij is. En natuurlijk hebben ze daar ook Trainz, dus zal je het er zeker naar je zin gaan hebben. In ieder geval bedankt voor het delen van je reskin ervaringen. Goed werk.

Groeten,
Leen
InvisionFree - Free Forum Hosting
Join the millions that use us for their forum communities. Create your own forum today.

Pages: (3) [1] 2 3 

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.1008 seconds | Archive