Skin Autumnea designed by Zeus00 of the IF Skin Zone.

Fully Featured & Customizable Free Forums
InvisionFree - Free Forum Hosting
Welcome to Boemeltje. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Pages: (7) [1] 2 3 ... Last » ( Go to first unread post )

Voor de modernisten 2!, SGM/ SGMm
RutgerdeWater
Posted: Jan 4 2010, 04:56 PM

Group: Meesterbouwer
Member No.: 22

Beste mensen,

Ik ben van plan te beginnen aan de SGM/SGMm!
Alleen ik zit nog met een aantal dingen voor dat ik ga beginnen met bouwen.

- Ik heb van Kevin tekeningen ontvangen van de SGM, maar hij heeft helaas niet van de SGMm, wie kan mij daar aan helpen? Of heeft iemand al een lengte maat van tussen bak.

- Ik zoek ook veel foto's, er staan heel wat op kevin zijn site, maar ik zoek bijvoorbeeld ook foto's waar mee ik de texturese kan maken, dus in profiel enzo.

- Ook is mijn kennis van dit materieel type beperkt (aan feitjes etc. die ik wel bijvoorbeeld zou weten van de SHM locs), dus als iemand daar wat van weet, graag neer kliederen ;)

Oftewel: Er moeten nog wat dingen gebeuren voor ik aan de bouw kan beginnen en die in TRS staat, maar ik kan me nu al wel zorgen gaan maken, over de kop, maar dat komt allemaal goed!

Groeten,
Rutger

This post has been edited by RutgerdeWater on Jan 4 2010, 04:57 PM
Psycopax
Posted: Jan 4 2010, 05:36 PM

Member No.: 13

Hey hoi ,

Nou Super tof dat je dat wilt gaan proberen , ook 1 van mijn favo treinstellen.
Ik kan je helaas niet helpen want hier rijden geen SGMm's ..

Ik ben benieuwd wat je der van gaat maken , hoop voor jou en voor de mensen die erop zitten wachten / of graag zouden willen hebben dat het lukt natuurlijk.

Su6 Rutger !
EdwinTrainz
Posted: Jan 4 2010, 06:32 PM

Group: Members
Member No.: 37

- Ik heb van Kevin tekeningen ontvangen van de SGM, maar hij heeft helaas niet van de SGMm, wie kan mij daar aan helpen? Of heeft iemand al een lengte maat van tussen bak.

Even een correctie SGM kan ook de 3tjes zijn SGMm zijn de verbouwde 2tjes en 3tjes.

Verder succes, leuk dat je je eens aan iets moderns waagt ;)

Groeten EdwinTrainz :P
klaasvinkie
Posted: Jan 4 2010, 06:40 PM

Member No.: 5

leuk rutger dat je het probeerd ik kan ook geen foto's maken hiero alleen mat 64 ddar en lint 41 en dm 90
heb je al op de site gekeken die ik bij oftopic had geplaats ?

grtzz dennis
RutgerdeWater
Posted: Jan 4 2010, 07:33 PM

Dank voor de woorden, en Dennis ik zal even kijken.

En edwin bedankt voor de info, houd het dan maar met mijn versie tot de SGMm ;)

Echter...

Doet mijn normale pc weer eens vreemd toen ik bezig was met een wedstrijd PES 2010 en nou moet windows weer hersteld worden, maar ik ga niet zomaar wat proberen dus die brengen we morgen naar het service centrum.

Groeten,
Rutger
leen
Posted: Jan 4 2010, 07:49 PM

Screenshot Meester

Member No.: 3

Hey wat leuk Rutger,
Ik kan me niet voorstellen dat een stoom mens als jij dit gaat proberen. Dat is echt een verrassing zeg. Ben dan ook reuze benieuwd hoe het gaat verlopen en of het je gaat lukken. Ik woon niet in de buurt van waar deze jongens rijden; ik geloof dat Rotterdam het dichts bij is en dan is het ook nog sporadisch.
Wel een mooi project lijkt me. Heel veel succes.

Groeten,
Leen

This post has been edited by leen on Jan 4 2010, 07:49 PM
RutgerdeWater
Posted: Jan 4 2010, 08:19 PM

Dankje Leen!

Ja vroeger veel in die dingen gereden, was bij mij achter op de oude hofpleinlijn, dus ik heb er toch wel iets mee. En het leek me wel een taak voor mij dit ding te maken, en kom op, dit ding heb je in 3 seconde een body en dan staat er nog een airco op, een panto en dan nog een draaistel.

Moeilijkste worden de bewegende deuren die iederen wil :-P

Groeten,
Rutger
klaasvinkie
Posted: Jan 4 2010, 08:31 PM

Member No.: 5

je hoeft voor mij geen geanimeerde deuren zal al mooi zijn als je door de ramen heen kan kijjken

grtzz dennis
Trainspotters
Posted: Jan 4 2010, 08:48 PM

Turbator

Member No.: 7

QUOTE (RutgerdeWater @ Jan 4 2010, 08:19 PM)
......... en kom op, dit ding heb je in 3 seconde een body en dan staat er nog een airco op, een panto en dan nog een draaistel.

:schater: Had hier de geijkte knipoog verwacht.

Veel succes Rutger, kan je uit ervaring melden dat het moeilijker wordt dan gequote.
Voor tekeningen bestaat het boek "Electrische treinen deel III", waarin alle details worden getoond.
In oude RailMagazines en vast ook in andere bladen is uitgebreid aandacht besteed aan de ombouw.
Aanpassingen aan de buitenbak en inrichting zijn met 50% foto's over tekeningen redelijk simpel te achterhalen.
Ik kijk uit naar de eerste screens.

groet,
TS
mrVanderWel
Posted: Jan 4 2010, 09:04 PM

Member No.: 32

Rutger,

Gaaf en ambitieus dat je aan dit project begint. Voor verdere informatie wat betreft van alles en nog wat weet ik nog wel wat sites, ik weet alleen nog niet of je ze al kent:

http://bert11.homeip.net/
(Bijna een halve eeuw foto's van van alles en nog wat.)

http://www.feijenoordsemeesters.nl/
Cor heeft vast wel een artikel over de sprinters, ze reden immers ook op de Hoekse lijn.

Verder kan je altijd contact opnemen met Nico Spilt, als je iets wilt weten denk ik dat hij wel weet aan wie je het vragen moet. Van wat hij zoal schrijft op zijn site kent hij ongeveer iedere NS-er :lol:

Wat tekeningen betreft heb ik alleen een redelijk leesbaar algemeen plan van een twee'tje in de aanbieding, digitaal. Deze heb ik van de site geplukt waar Klaasvinkie een tijdje terug naar linkte. Die site is nu verbouwd (is een site van de overheid en de overheid heeft geld zat, gooien gewoon ieder jaar een miljoentje tegen iedere site aan om ze weer een nieuwe layout te geven) dus de tekeningen staan er waarschijnlijk niet meer op. Heb ze gelukkig allemaal op de harde schijf gezet dus als je er interesse in hebt hoor ik t wel ;)

Groeten,

Jan
RutgerdeWater
Posted: Jan 4 2010, 09:05 PM

Dank TS, en dan ben ik die knip oog idd vergeten.

Maar ik kijk eerst naar "de basis" maten, van buitenkant enzo. Want dat interrieur lukt wel vanaf foto's denk ik.

Jan jij ook bedankt, en ik heb al een tekening van het 2tje.

Groeten,
Rutger

This post has been edited by RutgerdeWater on Jan 4 2010, 09:08 PM
playertwo
Posted: Jan 4 2010, 09:45 PM

Member No.: 24

Hoi Rutger, er is nogal wat verschil in de verschillende series voordat alles een revisie kreeg. Even een paar zaken die ik je zo al kan meegeven:
* Er zijn stellen zonder toilet, bakovergang en 1e klasse geleverd (protoserie/SGM-0)
* Er zijn tweetjes, om er enkele jaren laterdrietjes van te maken (SGM-1)
* Er zijn tussenbakken geleverd + nog een aantal tweetjes (SGM-2)
* Alle tweedelige stellen zijn in de jaren'90 verbouwd tot Citypendel

Daarna kregen alle drietjes tussen 2003 en 2006 hun revisie (60 stellen), en van alle tweetjes (30 stellen), is de revisie onlangs afgerond.
Volgens wikipedia zou de lengte van een tussenbak 26,5m moeten zijn (uitgaande dat dat lengte van een drietje - min een tweetje nog steeds klopt. Hopelijk heb je er wat aan.

Samengevat denk ik dat je je het beste in eerste instantie kan beperken tot het bouwen van een SGM waarvan je een tekening hebt, en later kan concentreren op een uitbreiding naar een tweedelige SGMm of een driedelige SGM.

Hier in Brabant hebben de sprinters alleen tijdens de vakantie een week gereden tijdens de proef 6 IC's tussen Eindhoven en Amsterdam, en de kans op goede foto's maken was er helaas niet.
EdwinTrainz
Posted: Jan 4 2010, 10:02 PM

Member No.: 37

zoals iedereen weet heb ik ook ooit eens één SGM bak gemaakt, de basis is idd zo gemaakt, maar, wat dacht je van alles wat er op het dak staat, tussen panto en airco zit heel wat detail werk.
interieur is niet heel moeilijk inderdaad, vooral als je de oudere SGM neemt is deze niet moeilijk.
Mijn aller eerste freewebs site bestaat nog, en daar staat een pagina gewijd aan mijn ene SGM bak. Daar staan ook screens op van losse 1e en 2e klas banken.
http://www.freewebs.com/edwinshobby/nssgmsprinter.htm

Uhm over de deur animatie, wil ik je best bij helpen als je zo ver bent. Ik heb namelijk al zeker 25 rijtuigen voorzien van schuif, draai of klap deuren ;)

Verder heb ik een verzoekje, begin met een SGM 2tje in de oude kleurstelling die vind ik het mooiste :D

Ik heb ergens gevonden dat een SGM tussenbak 25640 mm lang is.

Verder zou ik eens hier kijken:
http://www.arthurstreinenpagina.nl/
Daar staan alle uitvoeringen, kan je ook goed de verschillen zien die Jeroen al opnoemde.

Succes!

Groeten EdwinTrainz :P
Psycopax
Posted: Jan 4 2010, 10:19 PM

Member No.: 13

Jah mag van mij ook hoor Edwin...ach maak alle versies gewoon.. lol
Als je dan nog wat tijd over hebt , zo tussendoor .. weet ik nog wel een klein projectje voor je / jullie ...VIRM.

5 seconden .. ach laten we er 15 van maken voor de Citypendel.( de rest is bijna alleen de textures veranderen mss wat kleine aanpassingen.

Nha dan heb je nog wel even tijd voor de VIRM..

Su6..en ik zie ze graag tegemoet overmorgen ofzow... kijk maar even.. :coffee:

:schater: :cheer: :nuts: <--Gert

Trainspotters
Posted: Jan 4 2010, 11:38 PM

Turbator

Member No.: 7

QUOTE (Psycopax @ Jan 4 2010, 10:19 PM)
.................................. zo tussendoor .. weet ik nog wel een klein projectje voor je / jullie ...VIRM. .................Nha dan heb je nog wel even tijd voor de VIRM..

psssst Gert, misschien over het hoofd gezien?
1 draadje hieronder ......

Ondanks geruchten op Trainz zijn dat geen GvjH bakken.

groet,
TS

DealsFor.me - The best sales, coupons, and discounts for you

Pages: (7) [1] 2 3 ... Last »

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.1470 seconds | Archive