Skin Autumnea designed by Zeus00 of the IF Skin Zone.

Fully Featured & Customizable Free Forums
InvisionFree - Free Forum Hosting
Welcome to Boemeltje. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Pages: (8) [1] 2 3 ... Last » ( Go to first unread post )

mrVanderWel z'n Screenshots, We proberen het gewoon...
mrVanderWel
Posted: Dec 7 2009, 11:56 PM

Group: Meesterbouwer
Member No.: 32

Het is inmiddels al weer diep in de nacht maar ik had beloofd dat ik een screenshot topic zou openen, dus dat doe ik ook. Eerst moest ik echter een aantal screenshots zien te versieren, want een screenshot topic zonder screenshots is natuurlijk 'not done' -_-

Om te beginnen zal ik verder gaan waar ik in mijn content topic was gebleven: Station Ermelo. Ik zal proberen de aandacht in mijn screenshots wat meer te richten op het grote geheel, dan ga ik in mijn content topic wel verder met individuele scenery objecten en dergelijke.

Daar gaan we dan:

(Posted Image)

Station Ermelo op een druilerige Decemberdag. Laat ik niet pretenderen dat het een actuele screenshot is want het is natuurlijk bijna vijftig jaar geleden dat Station Ermelo er zo uit zag. De overweg mist nog steeds.

(Posted Image)

Vanuit een andere hoek dan maar. Ik heb nog geen verhalen erbij te vertellen, er is zelfs geen auto te bespieden of wat ook, dit is namelijk een kersverse route en het spoor, het station en wat groen (nou ja, groen...) zijn de enige aankleding van deze route. Desalniettemin heb ik mij al kostelijk vermaakt met het rijden van stoptreinen mat '46 tussen Ermelo en Putten. Mijn recordtijd: 4 minuten en 15 seconden, netjes optrekken en remmen.

Overigens heb ik het idee dat Stevado's mat '46 een beetje hard remt en optrekt (in verhouding met dd-ar, wat tegenwoordig de stopper rijdt). Weet iemand hier misschien meer licht op te werpen, is het treinstel in het spel bijvoorbeeld te licht of zit ik er misschien volkomen naast met hoe ik denk dat mat '46 hoort te rijden?

Let overigens op de bovenleidingmasten, een eigen brouwseltje met Rico-kabels ertussen. Ik ben van plan een betere versterkingskabel te fabriceren in de toekomst, meestal hingen er geen dubbele versterkingskabels voor enkelsporige bovenleiding (en dubbelsporige bovenleiding had voor ieder spoor één eigen versterkingskabel).

Ik hoop dat ik jullie niet teleur gesteld heb met deze twee toch maar kale screens.

Groeten,

Jan
EdwinTrainz
Posted: Dec 8 2009, 12:00 AM

Group: Members
Member No.: 37

Ziet er geweldig uit, Jan!

Groeten EdwinTrainz :P
wloefje
Posted: Dec 8 2009, 12:20 AM

Member No.: 57

Ik sta werkelijk paf..wéér zo éénje die met Gmax de mooiste dingen uit de hoge hoed tovert ... :)

Een stukje echte Geldersche Geschiedenis ! (of is het "Vaderlandsche" ?)

Werd dit in Nederland nou meer gebouwd Jan ?

Geen idee zelf :wacko:

Grtz, Walter ;)
RutgerdeWater
Posted: Dec 8 2009, 07:32 AM

Member No.: 22

Mooie shots, en mooi hoe het station nu is!

Groeten,
Rutger
mrVanderWel
Posted: Dec 8 2009, 09:25 AM

Bedankt alle drie voor de zeer positieve reacties.

Walter, station Ermelo is uniek, maar onder anderen station Nunspeet lijkt er wel op. Station Nunspeet op zijn beurt is vrijwel identiek aan station Bilthoven (geweest, tot ze Bilthoven wit gekalkt hebben). Qua architectuur kan station Ermelo vrijwel overal gebruikt worden: de donkere bakstenen met gele banen zijn vrij veel gebruikt in stations in Nederland, vooral in de eerste tien jaar van de twintigste eeuw.

De bovenleidingmasten zijn ook overal te gebruiken, onder voorbehoud dat de lijn waar ze gebruikt worden in de jaren '50 geëlectrificeerd is. Dit ivm. de funderingsblokken, oudere versies waren rond afgewerkt aan de bovenkant. De bovenleiding van Rico, ter vergelijking, is van na 1964.
Psycopax
Posted: Dec 8 2009, 10:08 AM

Member No.: 13

Hoi hoi ,

Maar dat is een pracht van een station :blink:
Zeer geslaagd !!

Groeten Gert
klaasvinkie
Posted: Dec 8 2009, 10:57 AM

Member No.: 5

leuk station en mooie screen's

grtzz dennis
Zwabberaar
Posted: Dec 8 2009, 05:29 PM

Group: Admin
Member No.: 1

Een waardige opening van een topic, naar wij dachten.
leen
Posted: Dec 8 2009, 07:02 PM

Screenshot Meester

Member No.: 3

Jan, mijn complimenten jongen. Het is meer dan een mooi station aan het worden zeg. Lekker herkenbaar en ik denk dat er meer mensen zijn die dit zo ervaren. Je screens zijn van de zelfde kwaliteit als je content. Petje af, maar, dit smaakt natuurlijk wel naar meer. Ik ben blij met dit nieuwe screen topic.

Groeten,
Leen
mmaatthhiijjss
Posted: Dec 8 2009, 08:21 PM

Member No.: 71

mooi station jan :worship:

Mathijs
FokkeB
Posted: Dec 8 2009, 09:52 PM

Member No.: 21

Mooi hoor, smaakt naar meer! Blij dat de optie met Fraps werkt. Kunnen we gelukkig genieten van Hollands Vakmanschap. Ben heel benieuwd naar de bovenleidingsmasten. Maak je ze bijvoorbeeld ook met die mooie contraspanner (portaal aan de ene kant, de afspanning met een lange stang en boog aan de andere kant. Kan even geen foto vinden maar wil je weten welke ik bedoel dan kun je me altijd even vragen.

Over de optrek en afremsnelheid van bijna alle treinen in TRS: dat is op zijn zachtst gezegd niet realistisch. Vooral een AI-trein kan soms binnen 50 meter al op 140 km/h zitten... Vaak rij je in de eerste rijstand al 80; en dan heb je nog 7 te gaan. Dit kun je aanpassen door de enginefile van de trein te tweaken. Maar dat is gewoon trial en error. Voor mij NS 401 heb ik bijvoorbeeld maar 5 rijstanden en eigenlijk is de eerste een pure rangeerrijstand. Hij trekt dan ook heel langzaam op. Je hebt in de enginefile 2 plaatsen waar je dit kunt tweaken: 1 is voor de DCC en de andere waardes zijn voor Cabcontrol. Succes zou ik zeggen...

FokkeB
huubbaar
Posted: Dec 9 2009, 12:20 AM

Member No.: 8

Bijzonder geslaagd station Jan!En natuurlijk mooie screens...
Groet,
Huub.

This post has been edited by huubbaar on Dec 9 2009, 07:16 PM
wloefje
Posted: Dec 9 2009, 01:07 AM

Member No.: 57

QUOTE (huubbaar @ Dec 9 2009, 12:20 AM)
Bijzonder geslaagd station Walter!En natuurlijk mooie screens...
Groet,
Huub.

Ehh..... Ján !! ...beste Huub.... ;)

Je bent behoorlijk onder de indruk lijkt het van Ján's station !

(neemt niemand, ook Jan niet denk ik, je kwalijk hoor!)

Wie is er tenslotte niet, op z'n minst "aangenaam verrast" bij het zien van "zijn" Ermelo ! :D

GRtz, Walter
mrVanderWel
Posted: Dec 9 2009, 03:14 PM

Bijzonder geslaagd station Walter!En natuurlijk mooie screens...

Ik begrijp dat het soms even zoeken is naar een origineel compliment, maar om mij nu met Walter te gaan vergelijken daar is het nog net iets te vroeg voor, na twee (Albert Junior-loze) screens :D

Verder iedereen (ook Huub) bedankt voor de complimenten. Mijn route kent op het moment nog te weinig plaatsen om mooie screenshots te maken maar naarmate het werk vordert verschijnen hier natuurlijk ook wat meer screens, mischien zelfs een paar met een verhaal.

Wat de opmerkingen van Fokke betreft, ten eerste de bovenleidingmasten. Ik neem aan dat wat jij bedoelt een dubbele uithouder is (ik bedenk ook maar een term) waarbij de zijwaartse pijp (die term is wel officiëel) aan de onderste uithouder hangt. Dit komt voor onder andere bij Den Dolder, bij Amersfoort stonden er een paar, en het NSM heeft natuurlijk een handje vol van deze dingen. Heden ten dage worden ze vervangen door drukpijpen, dat is jammer.

In mijn volgende post een viertal screens, die ben ik nu nog aan het uploaden en dat gaat tergend langzaam :coffee:

Wat betreft het aanzetten en remmen van treinen is het vast wel mogelijk om realistische waarden te vinden aan de hand van bijvoorbeeld technische gegevens als de waarden van de rijweerstanden, de vermogens van de motoren en de overbrengingsversnelling. Kwestie van even de werktuigbouwkundige uithangen :lol:

Groeten,

Jan
mrVanderWel
Posted: Dec 9 2009, 03:25 PM

Daar zijn we weer :huh: :D

Een viertal screens van de verschillende masten die ik heb gemaakt, min of meer op verzoek van Fokke.

(Posted Image)

Een standaard bovenleidingmast, op veel plaatsen in Nederland te vinden.

(Posted Image)

Idem, maar met een iets kortere uithouder.

(Posted Image)

Een mast met extra lange uithouder en verlengstuk voor de zijwaartse pijp. De mast moet een eindje van de perronrand af staan om de gezichten van onoplettende reizigers te sparen :lol:

(Posted Image)

En tot slot de mast met dubbele uithouder. Deze staat hier omdat er geen mast aan de andere kant van het spoor kan staan: hier ligt een overloopspoor naar het rangeerspoor. Verderop staan wel masten tussen hoofd- en rangeerspoor. Ook zijn de uithouders van deze mast extra lang omdat de mast op een perron staat.

De bovenleidingkabels van Rico sluiten niet helemaal aan op mijn ontwerp, ik ga nog een oplossing bedenken hiervoor.

Groet,

Jan
InvisionFree - Free Forum Hosting
Free Forums. Reliable service with over 8 years of experience.
Learn More · Sign-up for Free

Pages: (8) [1] 2 3 ... Last »

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.1057 seconds | Archive