Skin Autumnea designed by Zeus00 of the IF Skin Zone.

InvisionFree - Free Forum Hosting
InvisionFree gives you all the tools to create a successful discussion community.

Learn More · Sign-up for Free
Welcome to Boemeltje. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Pages: (39) « First ... 3 4 [5] 6 7 ... Last » ( Go to first unread post )

JPS' screens, knutselen en verven
JPS
Posted: Mar 9 2009, 10:18 PM

Group: Meesterbouwer
Member No.: 17

Nee, dat heb ik niet zelf bedacht, maar is afgeleid van de goederenwagens van Gerd T. (72730). Die had me op die mogelijkheid gewezen toen ik de eerste UTC-versies van de Donderbussen uitgebracht had.

Je hebt er ook een script voor nodig en die is/zijn gratis te downloaden op deze website: http://home.arcor.de/j.sauert/. Er zijn namelijk verschillende versies van dat script: Alleen sluitlichten; alleen koppelingen of koppelingen en sluitlichten. Ik heb de laatste gebruikt voor de Donderbussen.

Er staan ook tutorials op die website, maar als je de goederenwagen G10 als voorbeeld neemt (72730:16211) en de config.txt en de inhoud van de body_map goed bekijkt, wijst het zich vanzelf. Het is vooral belangrijk dat de namen van de attachments overeenkomen met de namen in dat script.

Succes!

@ Zwabberaar en iedereen: Zoals ik hierboven al schreef, gaat het uploaden naar Auran niet zo lekker, dus het duurt nog even... maar dan heb je ook wat! ;)
(edit:) Het uploaden gaat wel maar de automatische controle bij Auran werkt niet naar behoren.

Groetjes, JPS B)

This post has been edited by JPS on Mar 9 2009, 10:23 PM
Zwabberaar
Posted: Mar 9 2009, 10:22 PM

Group: Admin
Member No.: 1

Ik ben een geduldig mens. :rolleyes: .... meestal tenminste.
Trainspotters
Posted: Mar 10 2009, 12:21 AM

Turbator

Member No.: 7

Tof!
Dank je voor de uitleg en verwijzingen.
Ga morgen ff rondneuzen daar.

groet,
TS
RutgerdeWater
Posted: Mar 10 2009, 07:41 AM

Member No.: 22

Mooi JPS !

groetjes,
Rutger B) :Y:
JPS
Posted: Mar 10 2009, 09:46 AM

Een paar plaatjes om het koppelings-systeem te verduidelijken:

(Posted Image)

Bovenstaande meshes worden met behulp van het script verbonden met a.limback en a.limfront van de hoofdmesh.

Het systeem is met andere meshes ook voor andere rijtuigen/wagons te gebruiken. Het lijkt me ook wel iets voor de rijtuigen van EdwinTrainz: werkende vouwbalgen.

JPS B)

(edit) plaatjes-links gewijzigd.

This post has been edited by JPS on May 31 2009, 02:17 PM
leen
Posted: Mar 10 2009, 08:40 PM

Screenshot Meester

Member No.: 3

Hey JPS,

Je bent echt geweldig bezig zeg. Het ene is nog niet af, of het volgende moois staat al weer in de wachtrij. En natuurlijk hebben we geduld hier. ;)
Wel alvast enorm bedankt natuurlijk.

Groeten,
Leen
EdwinTrainz
Posted: Mar 10 2009, 11:27 PM

Group: Members
Member No.: 37

Ik zei elders net ook al een, we zitten hier vol met speed bouwers, 2009 is nu al een top jaar naar amper 2,5 maand is er al zo veel moois!

Groeten EdwinTrainz :P

Edit: ja jps dat zou eigenlijk wel geweldig zijn als de vouw balgen werken, ik denk dat ik me daar maar ooit eens een keer in ga verdiepen.

This post has been edited by EdwinTrainz on Mar 10 2009, 11:29 PM
klaasvinkie
Posted: Mar 11 2009, 01:51 PM

Member No.: 5

leuk jps gaa je ook de plan e weer vernieuwen
zag dat je nieuwe wegen hat geupload
grtzz dennis
RutgerdeWater
Posted: Mar 11 2009, 05:17 PM

Member No.: 22

Dan moet ik dat ook maar proberen met de tram-koppelingen onder de rijtuigen en de slangen voor de rem inrichting.

En bij de SHM hebben ze wel een mooi sluit licht voor op de rijtuigen.

Misschien ga ik dit met die lichten een keer proberen bij een stoomlocomotief. Want bijvoorbeeld bello die heeft 4 lampen ( 1 er van komt van de 7736 ) en dat dan die lampen wisselen want dat is wat echter.

Groetjes,
Rutger B) :Y:

JPS
Posted: Mar 18 2009, 09:19 PM

Onderweg naar het DLS:

DB Donderbussen B, A, AB en P in TRS-uitvoering.
(Posted Image)

En een paar nieuwe:

(Posted Image)
Donderbus C - een voormalig 3de klasse rijtuig, opgewaardeerd naar 2de klasse.

Stuurstandrijtuig in twee uitvoeringen:
(Posted Image)
Bif - is 'Rolling Stock' en heeft, net als de bovenstaande rijtuigen, sluitseinen en werkende koppelingen/overgangen. De koplampen zitten er voor de sier, want die werken niet.

(Posted Image)
Bif-L - is een 'Locomotive'. Heeft geen sluitseinen zoals hierboven, maar in plaats daarvan maakt deze versie gebruik van LLCR en omdat het een lok is, heeft deze werkende front- en sluitseinen. Die sluitseinen zitten verstopt in de frontseinen.
De koppelingen/overgangen van dit rijtuig werken niet, omdat het gebruikte script niet bruikbaar is voor 'locomotives'. Daarom heeft dit rijtuig aan de voorkant een losse koppeling met gesloten overgang en aan de achterkant een vaste koppeling met geopende overgang.

Omdat de 'Bif-L' een lok is, kan er dus een Driver in. Maar je kan er natuurlijk zelf ook in:
(Posted Image)
Niet helemaal natuurgetrouw omdat ik te weinig informatie over het origineel heb en er wat onderdelen van een Auran-lok ingebouwd heb, maar als je dat niet weet... ;)

@ Dennis: Plan E staat wel op m'n werklijst, maar niet bovenaan en ik ben ook nog niet klaar met de donderbussen en heb ook nog wat andere projecten liggen...

Groetjes JPS B)

(edit: plaatjes-link gewijzigd)

This post has been edited by JPS on Dec 17 2009, 02:21 PM
huubbaar
Posted: Mar 18 2009, 09:24 PM

Member No.: 8

He JPS bedankt voor al dit moois,heb net je woonboten,dekschuiten en die prachtige havenkraan gedownload op het DLS .Nogmaals zeer veel dank.
Groet,
Huub.
Zwabberaar
Posted: Mar 18 2009, 09:28 PM

Group: Admin
Member No.: 1

Een enorme verrassing om de donderbussen in een betere versie te zien dan waar ik tot op heden mijn rondjes heb gereden. Ik denk dat je hier heeeeeel veel mensen heel erg blij mee maakt. Dankjewel!
JPS
Posted: Mar 18 2009, 09:56 PM

Heren, jullie ook bedankt voor de plezierige reacties!

Die donderbussen zijn al bijna m'n hele leven m'n favorieten. Ik had ze eerst als Trix-Express modellen en later (en nu nog) als Fleischmann N-modellen. In Trainz zijn het de rijtuigen die ik het eerst op de rails zet als ik een nieuwe layout ga verkennen, meestal met een V200 ervoor.
Nu met het stuurstandrijtuig erbij, wordt de trekkende/duwende lok de BR 78. Da's dan weer wel natuurgetrouw.

Ik denk dat je hier heeeeeel veel mensen heel erg blij mee maakt.

Daar ben ik ook wel/niet bang voor... ;)

@ Huubbaar en iedereen: Voor de goede orde: Die havenkraan zit standaard in Trainz en is dan geanimeerd en er liggen wat houtstapels omheen. Ik heb 'm dus niet zelf gemaakt, alleen een beetje verbouwd. Voor deze uitvoering heb ik het hout weggehaald, het dak geschilderd, ramen gerepareerd en 'm op een voetstuk gezet.
Dat voetstuk heeft dezelfde textuur als de kade van de ingebouwde haven en ook dezelfde hoogte. Past dus heel mooi bij die kade, maar kan ook voor een klein haventje of andere gebieden gebruikt worden.

JPS B)
JPS
Posted: Mar 24 2009, 10:02 PM

Kleine Donder... ;)

(Posted Image)

JPS B)

This post has been edited by JPS on Dec 17 2009, 02:23 PM
EdwinTrainz
Posted: Mar 24 2009, 10:36 PM

Member No.: 37

Erg mooi de donderbussen, en die kleine hebben die echt bestaan? Anders kan je ook oosterijkers maken van bijvoorbeeld de VSM.

Groeten EdwinTrainz :P
DealsFor.me - The best sales, coupons, and discounts for you

Pages: (39) « First ... 3 4 [5] 6 7 ... Last »

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.3727 seconds | Archive