Skin Autumnea designed by Zeus00 of the IF Skin Zone.

Create your own social network with a free forum.
InvisionFree - Free Forum Hosting
Welcome to Boemeltje. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Pages: (39) [1] 2 3 ... Last » ( Go to first unread post )

JPS' screens, knutselen en verven
JPS
Posted: Jan 17 2009, 02:57 PM

Group: Meesterbouwer
Member No.: 17

Ik ontdekte iets vreemds op het dak van de 1312. De verhoging op het midden van het dak zag er nogal raar uit. Ben ik een beetje aan het knutselen gegaan en heb die verhoging gerepareerd...

(Posted Image)
De voorste lok is het origineel, de achterste is de gerepareerde.

Omdat ik toch bezig was, ben ik ook maar een beetje gaan verven.

(Posted Image)
NS 1304 en NS 1311.

En heb ik ook nog een 3de koplamp gemaakt. Die zit er voor de sier, want die doet 't niet... :P

(Posted Image)

NS 1301 - NS 1304 - NS 1311 - NS 1316 - NS 1312.
1311 en 1316 met 3de koplamp.

Groetjes, JPS B)

(edit) plaatjes-links gewijzigd.

This post has been edited by JPS on May 31 2009, 01:57 PM
Zwabberaar
Posted: Jan 17 2009, 03:12 PM

Group: Admin
Member No.: 1

Wow.

Dat ziet er netjes uit zeg. Prachtige nieuwe skins JPS.
klaasvinkie
Posted: Jan 17 2009, 04:54 PM

Group: Members
Member No.: 5

droom ik of is dit echt waar gaa je die ook uitgeven als je toesteming heb gehad
ben blij dat je weer trug ben gaa zo door

grtzz dennis
RutgerdeWater
Posted: Jan 17 2009, 05:30 PM

Member No.: 22

Inderdaad mooi JPS goed om te zien dat je weer bezig bent!

Groetjes,
Rutger B) :Y:
Trainspotters
Posted: Jan 17 2009, 06:32 PM

Turbator

Member No.: 7

Hehehehe leukdat foutje was mij nog niet opgevallen!
Toestemming zal er niet zo snel komen schat ik in, Quinzee is nogal stringent wat dat betreft.

Neem aan dat je met veel passen en meten een 3e koplamp passend heb gemaakt. Is de gekoppelde carona dan niet werkend te krijgen in de config?

groet,
Trainspotters
JPS
Posted: Jan 17 2009, 07:09 PM

Of ik toestemming krijg om ze uit te brengen, is nog maar de vraag. Een verzoek daartoe is onderweg, maar ik heb zo m'n twijfels...

Die derde koplamp is een attachment. In het gmax-bestand daarvan zitten behalve die lampen ook een aantal meet-hulpstukken. Tijdens het knutselen exporteer ik die hulpstukken ook en kan in trainz dan de juiste maten bepalen. Ik maak ook een hoop screenshots en haal daar dan de benodigde maten uit als ik weer terug ga naar Gmax.

Of die derde koplamp brandend te krijgen is, weet ik eigenlijk niet. Ben er wel ff mee bezig geweest, maar het wilde nog niet lukken. Weet ook niet of het wel kan: een attachment met daaraan weer een attachmentpoint voor een corona.
Wie het weet, mag het zeggen...

Ondertussen ben ik ff met iets anders bezig. Ook een paar privé-reskins (sorry) waar ik een aantal attachments voor aan het knutselen ben. Reclameborden en richtingaanwijzers zijn al klaar. Nu nog wat tussenschotten en een paal...
(wordt vervolgd)

JPS B)
Trainspotters
Posted: Jan 17 2009, 09:45 PM

Turbator

Member No.: 7

QUOTE (JPS @ Jan 17 2009, 07:09 PM)
Die derde koplamp is een attachment. In het gmax-bestand daarvan zitten behalve die lampen ook een aantal meet-hulpstukken. Tijdens het knutselen exporteer ik die hulpstukken ook en kan in trainz dan de juiste maten bepalen. Ik maak ook een hoop screenshots en haal daar dan de benodigde maten uit als ik weer terug ga naar Gmax.

Hey JPS,

Hehehe gelukkig kan je met behulp van Max nog behoorlijk wat aanpassen zonder afbreuk op de inspanning en rechten van de originele bouwer. Eigenlijk breng je een bling bling versie uit voor een stuk content. Vraag me dan ook af of je überhaupt toestemming nodig hebt om deze derde koplamp uit te brengen. Ik zie dit meer als het superen van een model zonder het origineel te veranderen.

groet,
Trainspotters

leen
Posted: Jan 18 2009, 12:08 PM

Screenshot Meester

Member No.: 3

Ik droom geloof ik. :wub:

Deze lok is denk ik de meest favoriete van menig trainz liefhebber. Raak niet uitgekeken hier.
Prachtig JPS

Groeten,
Leen
klaasvinkie
Posted: Jan 18 2009, 12:14 PM

het is ieniedergeval mijn favoriet ook al heb ik hem nooit zien rijden maar wel zien staan nsm vooral om de voorming

grtzz dennis
JPS
Posted: Jan 19 2009, 11:14 AM

Ook bij de onderstaande modellen kwam ik wat onvolkomenheidjes tegen en ik miste een variant. Dus deze moesten ook maar eens door m'n werkplaats en ben ik weer aan het verven en knutselen gegaan:

(Posted Image)

(Posted Image)
De grijs-witte variant is als twee- of driedelige tram in te zetten.

(Posted Image)

Verfwerk: de bodies en bogies en bij de grijs-witte ook het tussenstuk.

Knutselwerk: Reclameborden op het dak geplaatst. Bij de tweede bak reclameborden verwijderd, behalve bij de grijs-witte.
Richtingaanwijzers op de eerste en laatste bak. Op de laatste bak van de grijs-witte zitten er vier. Op de laatste bak van de geel-grijze (en de blauw-witte) zitten er twee.
Lijnnummers op de laatste bak omdat bij het origineel het lijnnummer op de linkerkant gespiegeld was.
Een nieuwe cabine-achterwand omdat de originele achterwand door de zijwand van de tram naar buiten stak.

JPS B)

(edit) plaatjes-links gewijzigd.

This post has been edited by JPS on May 31 2009, 02:01 PM
klaasvinkie
Posted: Jan 19 2009, 11:19 AM

je bent lekker bezig zo te zien gaa voral zo door en deze zijn ook weer mooi

grtzz dennis
RutgerdeWater
Posted: Jan 19 2009, 04:18 PM

Member No.: 22

Mooi JPS top!

Groetjes,
Rutger B) :Y:
leen
Posted: Jan 19 2009, 04:31 PM

Screenshot Meester

Member No.: 3

Sooo, het houdt niet op blijkbaar. "even knutselen en verven" heeft hier wel een prachtig resultaat opgeleverd zeg. Mooi werk JPS.

Groeten,
Leen
Zwabberaar
Posted: Jan 19 2009, 06:00 PM

Group: Admin
Member No.: 1

Ik vond de trammetjes al erg leuk in de originele staat en nu hebben ze net dat laatste stukje cachet gekregen zonder daarmee afbreuk te willen doen aan de originele bouwer.
JPS
Posted: Jan 19 2009, 09:42 PM

Heren Trainzers, bedankt voor de complimenten! :D

QUOTE (Zwabberaar typte)
...daarmee afbreuk te willen doen aan de originele bouwer.

Dat is ook zeker niet mijn bedoeling, integendeel zelfs, want zonder hen had ik bovenstaande reskins niet kunnen maken. Bovendien bouw ik zelf ook en weet dus hoeveel werk dat is...

Maar als er van een bepaald model maar een paar varianten zijn en nou net niet die varianten die ik graag wil hebben, kan ik het gewoon niet laten en probeer dan zelf de gewenste uitvoering te maken. Is erg leuk om te doen en erg leerzaam.

Ondertussen wordt er gewerkt aan het verkrijgen van toestemming tot vrijgave van de tram-reskins + nieuwe onderdelen en ben ik in gmax een auto aan het bouwen.

JPS B)

InvisionFree - Free Forum Hosting
Enjoy forums? Start your own community for free.
Learn More · Sign-up for Free

Pages: (39) [1] 2 3 ... Last »

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.1127 seconds | Archive