Skin Autumnea designed by Zeus00 of the IF Skin Zone.

Free Forums. Reliable service with over 8 years of experience.
InvisionFree - Free Forum Hosting
Welcome to Boemeltje. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Pages: (3) 1 [2] 3  ( Go to first unread post )

Films Adorp, Beelden vanuit de jaren '70/'80
klaasvinkie
Posted: Mar 15 2009, 02:45 PM

Group: Members
Member No.: 5

dat is een mooi filmpje en die loc ook
dit wordt een mooi jaar voor trainz
grtzz dennis
leen
Posted: Mar 15 2009, 02:47 PM

Screenshot Meester

Group: Meesterbouwer
Member No.: 3

Weer een buitengewoon mooi exemplaar op stapel.
Leuk filmpje trouwens. Ben reuze benieuwd Fokke. En ook naar Adorp.

Groeten,
Leen
Trainspotters
Posted: Mar 15 2009, 03:12 PM

Turbator

Member No.: 7

Ouderwetse Fokke kwaliteit.
Knap in elkaar gezet en dat geld voor hetfilmpje maar -van een afstand bekeken- ook voor de 400 lokomotor.

groet,
TS
Zwabberaar
Posted: Mar 15 2009, 04:34 PM

Group: Admin
Member No.: 1

Yup, ben ik het helemaal mee eens. Zowel het filmpje als de lok in kwestie zijn van een Fokke goede kwaliteit.
EdwinTrainz
Posted: Mar 15 2009, 07:24 PM

Member No.: 37

Leuk filmpje! En voor een "nog lang niet klaar" locje ziet hij er al verdomt goed uit!

Groeten EdwinTrainz :P
FokkeB
Posted: Mar 3 2011, 12:03 PM

Member No.: 21

Tja, zoals beloofd; het uploaden as dinsdag niet goed gegaan, dus vandaag poging 2:

http://www.youtube.com/watch?v=SjhQ7NHELXU

Eigenlijk niet zo anders dan van 2 jaar terug... oeps, en ook aan de lok niet zoveel anders, maar het filmpje is tenminste wel in full HD

FokkeB
Jananton
Posted: Mar 3 2011, 05:24 PM

Member No.: 120

Hallo Fokke,

Dat ziet er zo al erg goed uit. De omgeving ook trouwens. B)

Je vroeg je af of het motor geluid passend was. Ik denk dat het heel moeilijk te achterhalen is hoe dat precies klonk, of je zou iemand moeten treffen die het nog van nabij meegemaakt, c.q. beluisterd heeft. Ik denk dat het geluid dat je nu hebt best zou kunnen, alhoewel m'n gevoel zegt dat het toerental een beetje aan de lage kant is.

Groeten uit zonnig Amsterdam,

Jan
mrVanderWel
Posted: Mar 3 2011, 07:24 PM

Member No.: 32

Leuk filmpje Fokke, lekker rangeren ^_^

Over het geluid zal ik ook nog het een en ander proberen te zeggen. Het lijkt inderdaad alsof de motor enigzins door zn hoeven zakt wanneer we de throttle omhoog schroeven. Stand 3 kent een iets langzamer gepruttel als best te horen motorgeluid (en dat laatste is denk ik belangrijk) dan stand 1 of 0. Als ik me niet vergis valt namelijk dat gepruttel van stand 3 weg als de throttle naar 0 gaat en blijft alleen de koffiemolen over die (nogmaals: als ik me niet vergis) al de hele tijd in de achtergrond te horen was. Nu ken ik alleen het geluid van een museumsikje van de stichting locomotor en niet het geluid van de grote sik, dus tot in hoeverre wat ik nu ga zeggen nuttig is weet ik niet... ik zie wel.

Bij de locomotoren is het zo dat (met de huidige motor) in leegloop een zacht gepuf hoorbaar is, van een afstand voor het ongeoefende oor nauwelijks als motorgeluid te herkennen. Wordt er echter 'gas gegeven', dan zal het gepruttel in een soort geknetter veranderen (toegegeven: misschien is dat ook deels toe te schrijven aan het trillen van de motor en het rammelen van onderdelen, bovendien was de schoorsteen niet zo best meer), dat steeds luider wordt en waarvan de nauwelijks van elkaar te onderscheiden klappen steeds korter op elkaar volgen wanneer de motor meer toeren maakt. Ik denk dat het motorgeluid van de grote sik ongeveer hetzelfde klonk.

Groeten,

Jan
FokkeB
Posted: Mar 3 2011, 08:05 PM

Hallo

Ik heb het geluid nog niet aangepast, dwz dat er een andere interval is. Het is zo dat de loc (zowel in TRS als in het echt 5 rijstanden heeft. Je kunt dan ook maar tot 5 opschakelen. In het filmpje niet te zien. Wat mij opvalt aan locs in TRS is dat wel vaker voorkomt dat het geluid (toerental) pas met stand 2 wordt verhoogd, en nog niet op stand 1. Kan proberen door een aantal geluiden te hernoemen en bijv up 1-2 en down 2-1 te verwijderen. Geen idee of het helpt.

FokkeB
wloefje
Posted: Mar 4 2011, 11:59 AM

Member No.: 57

Wat je er ook aan doet Fokke....
Ik vindt het een lekker ding zogezegd... ^_^
Heel erg leuk machientje ;)
Proficiat met je filmpje !

Grtz, Walter :D
leen
Posted: Mar 4 2011, 07:27 PM

Screenshot Meester

Gave lok Fokke.

Door het roestige uiterlijk druipt de nostalgie eraf. Heerlijk om mee te rangeren op vergeten rangeerterreintjes tussen het droge gras en de door roest verkleurde kiezels.

Groeten,
Leen
FokkeB
Posted: Feb 21 2012, 10:21 PM

Een nieuw filmpje:

Een dansende 1100

Bekijk hem fullHD en dan vooral even opletten bij het uitrijden van het station...

FokkeB
leen
Posted: Feb 21 2012, 10:43 PM

Screenshot Meester

Prachtig gemaakt Fokke, en dan heb ik het niet eens over die fraaie poster.
Altijd gaaf om te zien hoe een dienstregeling in zijn werk gaat. Heb je dat dansen zelf toegevoegd? Ziet er iig zeer echt uit.

Groeten,
Leen
huubbaar
Posted: Feb 21 2012, 10:57 PM

Member No.: 8

Machtig mooi gefilmd Fokke en Leen doelt zeker op die oude PSP affiche..naakte vrouw met koe...
Groet,
Huub.
Trainspotters
Posted: Feb 21 2012, 11:10 PM

Turbator

Member No.: 7

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Hier zat ik hunkerend op te wachten.
Thx Fokke, ga nu ff smullen. ;)

groet,
Wilko
InvisionFree - Free Forum Hosting
Create your own social network with a free forum.
Learn More · Register Now

Pages: (3) 1 [2] 3 

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.0906 seconds | Archive