| Welcome to Boemeltje. We hope you enjoy your visit.
You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.
Join our community!
If you're already a member please log in to your account to access all of our features:
|
De Zoveelste Nl Baan, Na buitenland weer eens aan NL.
| EdwinTrainz |
|
Group: Members
Member No.: 37

|
Hoi, Ik heb nog niet veel, maar het wordt wel een leuke route in mijn gedachte. Onderstaande screen is van Edsendam. Die naam komt toch steeds weer terug in mijn NL routes. Het baan plan is ongeveer gelijk aan dat van zevenaar. Een tweede wat groter station zal ongeveer gaan lijken op het plan van naarden-bussum. Ik heb besloten om baanplannen te gebruiken om realistisch stations te realizeren. Wat ik vaak heb is dat het baanplan niet zo realistisch is in mijn stations. Verder sluit bij edsendam een diesellijn aan die vanaf zee komt en aansluit op een veerboot, daar zal ook wat kleine industrie komen. En ergens zal nog wat staal industrie komen, waarschijnlijk bij een aftakking in het 2de station. Verder zullen er 1 of 2 haltes komen op de elektrische lijn en 1 op de diesellijn. Bij beide stations zal ook nog wat industrie te zien zijn. Geen moeilijk plan daarom probeer ik zoveel mogelijk aan de details te werken. ( Posted Image) Wordt uiteraard wordt vervolgt. Groeten EdwinTrainz :P
|
|
|
| Zwabberaar |
|
Group: Admin
Member No.: 1

|
Veel succes met bouwen ... en nog veel belangrijker: veel plezeir met bouwen.
Ben heel benieuwd naar je vorderingen, dus schroom niet ons er zo veel mogelijk van te laten zien.
|
|
|
| playertwo |
|
Member No.: 24

|
Je eerste WIP-shot ziet er in iedergeval al netjes uit, dus dat beloofd al veel goeds.
|
|
|
| Trainspotters |
|
Turbator
Group: Meesterbouwer
Member No.: 7

|
Heya Edwin,
Je plan ziet er leuk uit en ik hoop dan ook dan je veel plezier zal beleven aan de realisatie.
groet, Trainspotters
|
|
|
| Psycopax |
|
Member No.: 13

|
Hey ,
Ziet er idd lekker strak uit , heel veel plezier !! en hou ons op de hoogte ;)
Grtz Gert
|
|
|
| leen |
|
Screenshot Meester
Member No.: 3

|
Ook ik ben zeer geinteresseert Edwin. En hoe meer screens hoe liever natuurlijk. ;) Groeten, Leen
|
|
|
| mrVanderWel |
|
Member No.: 32

|
Ik heb zelf altijd veel plezier met het maken van routes naar Nederlands voorbeeld. Ik hoop dat jij er ook zoveel of nog meer plezier mee zult hebben.
|
|
|
| EdwinTrainz |
|

|
bedankt allemaal,
Ik ben momenteel druk bezig mooie contents te downloaden voor de route ik mis alleen nog de mooie huizen van trainspotters. Dat wordt even emailen en PM'en ^_^
Groeten EdwinTrainz :P
|
|
|
| EdwinTrainz |
|

|
Het is al een maant geleden maar heb er vandaag weer een klein beetje aan gedaan. Ik heb wat screens gemaakt waar de nieuw aangelegde overweg en het nieuwe kantoren complex op te zien zijn. ( Posted Image) ( Posted Image) Ook de rest staat weer mooi op de plaat de screens spreken voor zichzelf. ( Posted Image) ( Posted Image) ( Posted Image) En de 1100 van net met pech op de overweg en dan moet een 1200 de trein maar even Edsendam binnen slepen want de overweg moet wel weer vrij zijn en de passagiers vinden het ook een beetje vervelend worden. ( Posted Image) Hoop dat het weer bevalt. Tot de volgende keer. Groetjes EdwinTrainz :P
|
|
|
| Zwabberaar |
|
Group: Admin
Member No.: 1

|
Leuk om de vorderingen met screenshots te kunnen volgen. Door deze plate herinnerde ik mij dat ik de 1200's van gvjh opnieuw moet binnenhalen.
|
|
|
| leen |
|
Screenshot Meester

|
Een creatie van Stevado met pech???? Dat lijkt me toch echt sterk hoor. :lol: Daarbij komt dat die 1200 van Gertjan een heel stuk ouder is dan de 1100 van Stevado want die is gloednieuw. Mooie screens Edwin. Ik vraag me toch één ding af. Ik zie bij jou (en ook bij Zwab trouwens) vaak dat jullie de grond texture als laatste aanbrengen. Natuurlijk begrijp ik dat het voordeel is dat je objecten beter kan plaatsen, maar het nadeel lijkt mij dat wanneer je bij het aanbrengen van de grondkleuren toch blijkt dat sommige objecten niet goed uitkomen, omdat de kleuren altijd meer naar één kant uitwaaien. Of zie ik iets over het hoofd?
Groeten, Leen
|
|
|
| Psycopax |
|
Member No.: 13

|
Hey ...
Eerst even zeggen , dat je er leuke screen bij hebt staan ..Ga zo door !
Euhm .. ik geef je gelijk leen , ik doe de grondtextures samen met de gebouwen en de bomen en struiken / gras .. je kunt dan gelijk zien wat past en niet .
Daarin tegen .. gebruik ik meestal dezelfde grondtextures omdat , ik ze persoonlijk het mooist vind ...
Misschien zijn er wel mooiere te vinden , maar goed ..
ieder zijn ding ..
|
|
|
| EdwinTrainz |
|

|
Ik doe de ground textures altijd aan het eind van een deel. Op dit moment is station Edsendam nog niet af, als dat af is en alle scenery geplaatst is ga ik ground textures doen en dan weer verder naar een volgend station. Ik doe het als laatste omdat onder de bomen ik de texture donkerder doe en als ik nog niet weet waar de bomen staan kan ik dat nog niet doen. Ook bij rails leggen of de bovenleiding vind ik het handiger, vooral omdat je de rijdraden op de textures nooit zo goed ziet van boven af. Ook de gras splines zie je niet op het groen als je van wat meer bovenaf kijkt en dan kan ik niet zien of ze niet te ver of juist te dicht bij het spoor liggen. Dat zijn mij redenen. Ow trouwens dat ene knopje ergens rechts op de balk die boven in beeld verschijnt dat je een raster krijgt kan natuurlijk ook maar ik vind dat nogal iritant omdat je ook alles wat onder de grond zit ziet, en dan kan je weer slecht zien waar alles precies staat.
Ow en leen: de eerste 1100'en kwamen in 1951 op de baan en de 1200 kwam de eerste 3 van 1952 en de rest van 1953. Ik probeer de realiteit na te doen en niet wie hem gebouwd heeft. En waarom zou een nieuwe loc geen pech kunnen krijgen. Kijk maar naar de 1301 die is een paar maanden na dat ze op de baan kwam van de dijk gereden en toen heeft de NS een nieuwe moeten bestellen. Daarom dus 1302 tot 1316 zodat er toch 15 locs waren. Nou dat was weer genoeg geschiedenis. (misschien moet stevado maar een nieuwe 1200 bouwen dan is die weer nieuwer :P :D )
This post has been edited by EdwinTrainz on Oct 22 2008, 01:27 PM
|
|
|
| leen |
|
Screenshot Meester

|
Ja, Gert, ik gebruik ook bijna altijd de zelfde textures. Als je eenmaal iets goeds hebt gevonden dan blijf je daar meestal bij. En er niets mis met jouw textures trouwens. B)
@ Rutger; Die 1301 waar jij het over hebt, zijn ook niet door Stevado gebouwd :lol: anders hadden ze echt niet van de dijk gereden.
:blink: He, misschien moet Steven bij de NS gaan werken?
Groeten, Leen
|
|
|
| EdwinTrainz |
|

|
huh...Leen, ik heet Edwin niet rutger. Maar het gingn mij om het idee dat nieuwe locs ook pech kunnen hebben.
Ik gebruik trouwens ook vaak dezelfde textures alleen vaak probeer ik wel eens wat anders uit.
|
|
|
 Create your own social network with a free forum.
Track this topic
Receive email notification when a reply has been made to this topic and you are not active on the board.
Subscribe to this forum
Receive email notification when a new topic is posted in this forum and you are not active on the board.
Download / Print this Topic
Download this topic in different formats or view a printer friendly version.
|