Skin Autumnea designed by Zeus00 of the IF Skin Zone.

Join the millions that use us for their forum communities. Create your own forum today.
InvisionFree - Free Forum Hosting
Welcome to Boemeltje. We hope you enjoy your visit.

You're currently viewing our forum as a guest. This means you are limited to certain areas of the board and there are some features you can't use. If you join our community, you'll be able to access member-only sections, and use many member-only features such as customizing your profile, sending personal messages, and voting in polls. Registration is simple, fast, and completely free.

Join our community!

If you're already a member please log in to your account to access all of our features:

Name:   Password:

Heeft auran nieuwe standaard passengers gemaakt?!
RutgerdeWater
Posted: Apr 7 2010, 03:38 PM

Group: Meesterbouwer
Member No.: 22

Hallo,

Ik ging vandaag maar weer eens trs in duiken.

Ik kwam tot de ontdekking dat er nieuwe passengers zijn. Aangezien in mijn rijtuigen de kuid op standaard staat voor de passagiers, ga ik er vanuit dat het nieuwe zijn. zie screen

(Posted Image)

Bij mij echter, leverde het een probleem op bij 1 poppetje waarvan de vertex heel raar waren. Er kwam dus een fattal eror!

(Posted Image)

Zijn jullie de nieuwe poppetjes al op gevallen en zo ja, al problemen mee gehad?

Groeten,
Rutger

P.S. dit is in 2004 natuurlijk ;)
RutgerdeWater
Posted: Apr 7 2010, 05:21 PM

Hier ff een screentje van wat er gebeurd:

(Posted Image)

Groeten,
Rutger
leen
Posted: Apr 7 2010, 07:26 PM

Screenshot Meester

Member No.: 3

Ik heb geen idee Rutger,
Ik heb nergens last van.

Groeten,
Leen
JPS
Posted: Apr 8 2010, 08:14 AM

Member No.: 17

Het zijn (zo te zien) de poppetjes uit TrainzClassics3 en die zitten ook in TS2009 en TS2010. Deze set heeft kuidnr. -3:11060 en is ook in TRS2004 te gebruiken.
In de config.txt van deze set staat een "obsolete table" waarin het nummer van de Auran-set staat en waardoor overal de Auran-passagiers vervangen worden door de Classics3-passagiers. Als je de Auran-passagiers terug wilt, moet je die "obsolete-table" verwijderen. Als je beide sets wilt, moet je de "obsolete-table" verwijderen en de config.teksten van alle content waarin passagiers zitten aanpassen (alle rijtuigen, stations, enz).

Auran passagiers: kuid:-3:10060
Classic3 passagiers: kuid:-3:11060

Ik heb de Classic3-passagiers gekloond en ook in gebruik in TRS2004 (ik vind deze geschikter voor een jaren 50/60 en/of SHM-omgeving dan die van Auran), maar ze worden bij mij wel goed weergegeven.

Waarom ze bij jou niet goed weergegeven worden, snap ik niet en ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de manier waarop ze bij jou in TRS2004 terecht zijn gekomen. Heeft die set hetzelfde kuidnummer of een andere en waar heb je ze vandaan? (misschien automatisch mee gedownload met een stukje content?)

Als je TrainzClassics3 of TS2009 of TS2010 hebt, kun je ze eventueel klonen en opnieuw installeren in TRS2004 om het probleem met de vertex op te lossen.
De poppetjes zitten ook als losse scenery-items in Classics3 (kuid:35412:.......), maar niet in TS2009/2010.

Groetjes, JPS B)
RutgerdeWater
Posted: Apr 8 2010, 09:01 AM

Het kunnen nu ineens van die third party dingen zijn die komen vanzelf, want naar mijn weten heb ik geen poppetjes gedownload.

Groeten,
Rutger
RutgerdeWater
Posted: Apr 9 2010, 08:37 PM

Inmiddels staat TS 2009 op de pc! Hij is nu wel database herstellen omdat er iets fout ging. Ik hoop z.s.m. een screen te plaatsen.

Groeten,
Rutger
JPS
Posted: Apr 10 2010, 06:41 AM

Member No.: 17

:D Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Groetjes, JPS B)
RutgerdeWater
Posted: Apr 10 2010, 08:25 AM

Ja maar ben nu voor de 3e keer mn database aan het herstellen omdat ik steeds als ik opstart weer mn serial nummer moet invullen, dat wekt irritatie op!

Groeten,
Rutger
InvisionFree - Free Forum Hosting
InvisionFree gives you all the tools to create a successful discussion community.

Hosted for free by InvisionFree* (Terms of Use: Updated 2/10/2010) | Powered by Invision Power Board v1.3 Final © 2003 IPS, Inc.
Page creation time: 0.0891 seconds | Archive