| · Portal |
Help
Search
Members
Calendar
|
| Welcome Guest ( Log In | Register ) | Resend Validation Email |
| Inleiding | HI Virus | Behandeling | Columns | Forum | Links | Contact |
| Pages: (2) 1 [2] ( Go to first unread post ) | ![]() ![]() ![]() |
| Iconoclaster |
Posted: Apr 28 2009, 06:41 PM
|
![]() Iconoclaster ![]() Group: Members Posts: 1,735 Member No.: 2 Joined: 28-April 05 |
Natuurlijk is Osterhaus voorzichtiger geworden. Hij hoeft de vogelgriep-onzin niet meer te ondersteunen, want hij heeft destijds zijn doel al bereikt: Op zijn advies is er door de Nederlandse regering een enorme hoeveelheid Tamiflu aangekocht en opgeslagen.
Maar nu is het focus op varkensgriep (kunnen varkens dan toch vliegen? <Terzijde:> Ik heb zojuist dit hele draadje nog eens doorgelezen, en ik ben aangenaam verrast door de veelheid aan informatie die we in die krap 4 jaar met zijn allen op dit forum verzameld hebben. |
| Hallo |
Posted: May 3 2009, 05:07 PM
|
||
|
Pro Member ![]() Group: Members Posts: 216 Member No.: 619 Joined: 28-December 07 |
Morgen waarschijnlijk de hoogste alarm fase dus er is een pandemie Op Wikipedia staat die al
Tja er word wel een heeeeeel gematigde toon aangehouden. Het wil niks zeggen geen rede tot paniek het word van hun verwacht dit te doen. Als je trouwens kijkt op Wikipedia is het te voor hun te hopen dat er heel iets gaat gebeuren OF weten ze meer. Want nu stelt het dus nog niks voor toch ! |
||
| Iconoclaster |
Posted: May 3 2009, 11:02 PM
|
![]() Iconoclaster ![]() Group: Members Posts: 1,735 Member No.: 2 Joined: 28-April 05 |
Inderdaad, het stelt niks voor. In Mexico is het aantal gerapporteerde gevallen nu stabiel. En diegenen die zogenaamd door de varkensgriep zijn getroffen herstellen bijna allemaal. Logisch, want die hadden een gewoon griepje, dat na 3 dagen over is.
H1N1 berust op 2 eenvoudige laboratorium proefjes, en is helemaal niet specifiek voor een of ander exotisch varkensvirus dat op mensen overgegaan is. De "gewone" griep, die elk jaar voorkomt, bestaat uit verschillende stammen waarvan H1N1 er een is. H1N1 griepvirussen zijn echt heel gewoon en komen veel voor. Bij mijn weten is dit seizoen H1N1 niet in het griep vaccin opgenomen. Ze kiezen de varianten uit die men denkt dat dit seizoen het meest zullen voorkomen. En natuurlijk gokken ze weleens mis. Toch moeten we niet vergeten dat er doden zijn gevallen, en dat moet een oorzaak hebben. Die oorzaak ligt naar alle waarschijnlijkheid in de chemische hoek. Werden deze mensen "behandeld" voor hun griep? Zo ja, met wat? (en waarom?) Heeft dan niemand iets geleerd van het SMON fiasco? Dit hele opgeklopte ramp-scenario is niets anders dan een commerciele actie. Pure bangmakerij. Gelukkig is het normale griep-seizoen inmiddels voorbij, dus de hele zaak zal wel (weer) als een nachtkaars uitgaan, net als de vogelgriep. |
| Hallo |
Posted: May 5 2009, 07:58 AM
|
||
|
Pro Member ![]() Group: Members Posts: 216 Member No.: 619 Joined: 28-December 07 |
Interessant stuk SMON wat Gert op de site heeft gezet. Sars is dat een echt virus ? Ik las dit
med tegen virus kan dat ?
|
||
| brume |
Posted: May 5 2009, 10:48 PM
|
|
Advanced Member ![]() Group: Members Posts: 31 Member No.: 710 Joined: 28-October 08 |
Geen idee, ik moet eigenlijk helemaal buiten beeld blijven, heb te veel op, vanavond. Maar ben blij dat deze hype zakt, want voor mij is het van begin af aan een verhaal dat alleen doet denken aan de 'onmenselijke' omstandigheden waarin dieren worden gefokt. Een paar boeken van Jared Diamond lezen, steekt wat dat betreft wat licht in de kaarsten. Ik snap niet dat er niet vaker allerlei ziekten uitbreken die ontstaan in dergelijke industrieën. Maar tot mijn verbazing heb ik zo'n 7 tot 10 dagen moeten wachten voor die mogelijkheid werd geopperd, officieel. Dus het zal wel aan mij liggen dat ik het onvermijdelijk vind dat zulke epidemieën ontstaan - al valt het dit keer dik mee en likte pharma zich de lippen misschien wat voorbarig (ze bedenken nog wel wat om de kosten te dekken, de komende tijd). Elke dode is er een te veel, maar als je de cijfers ziet, is het aantal een belachelijke factor (maar elk een persoonlijk drama, daar niet van). Vermoeiend. |
Pages: (2) 1 [2] |
![]() ![]() ![]() |