| · Portal |
Help
Search
Members
Calendar
|
| Welcome Guest ( Log In | Register ) | Resend Validation Email |
| Inleiding | HI Virus | Behandeling | Columns | Forum | Links | Contact |
| Pages: (2) 1 [2] ( Go to first unread post ) | ![]() ![]() ![]() |
| Iconoclaster |
Posted: May 13 2009, 01:33 AM
|
||
![]() Iconoclaster ![]() Group: Members Posts: 1,735 Member No.: 2 Joined: 28-April 05 |
Die voortdurende vergelijking met 1918 raakt kant noch wal.
Kijk, dat is de kern van de zaak - longontsteking. Sinds enkele jaren propageer ik (vermoedelijk als enige) de theorie dat een groot deel van die longproblemen toegeschreven kunnen worden aan het veelvuldig gebruik van phosgeen tijdens de eerste wereldoorlog. Het werd als strijdgas gebruikt door beide partijen, en was over de hele wereld te vinden. In 1918 eindigde deze oorlog, en onder repatrierende soldaten waren vele slachtoffers. Het eerste slachtoffer in de V.S. was dan ook een soldaat op een militaire basis in kansas. Phosgeen veroorzaakt een ernstig pulmonair oedeem en richt enorme schade aan. Men zou denken dat dit allemaal ver achter ons ligt, maar dat is niet zo. Phosgeen (COCl2) is nog steeds een belangrijke grondstof voor industrieen die plastics, kleurstoffen, poly-urethaan, pesticiden en farmaceutische producten vervaardigen. Zou er nooit eens een ongelukje gebeuren? Waarschjnlijk wel, maar dan is het toch heel gunstig als het net griep-seizoen is... Hier is een interessant artikel over phosgeen: Phosgeen |
||
| Hallo |
Posted: May 13 2009, 08:53 AM
|
||
|
Pro Member ![]() Group: Members Posts: 216 Member No.: 619 Joined: 28-December 07 |
inderdaad, je zou maar het vak ingegaan zijn om je interesse in de virologie, dan sta je toch te verrekken als die viromannen (die er voor het geld zitten) weer jouw vak gebied en naam door de slijk halen.
Denk dat virologen steeds vaker tegenspraak krijgen. Zoals de huisdokters en internisten enne dat zijn die mannen niet gewend. Het 'gewone' volk ofwel 'klootjesvolk', kortom het volk dat zich niet de moeite doet om 'iets' onder de loep te nemen, dat knikte altijd braaf naar meneer dokter. Ik zat er ook tussen hoor, weet nu wel beter. Zeg waarom sterven er geen Afrikanen aan de griep, neem aan daar met die ondervoeding het er zeker van moet komen. Of euhmm sterven die aan aids en dus een ander virus of reizen het Hiv en influenza virus samen daar. Zou het influenza virus de grens niet overmogen ??? |
||
| Fred |
Posted: May 13 2009, 11:11 AM
|
|
Advanced Member ![]() Group: Members Posts: 43 Member No.: 555 Joined: 12-May 07 |
"Rumsfeld’s Tamiflu is worse than worthless. It kills people. Japan has banned it. Even the FDA—after review of nearly 600 cases of neuropsychiatric events reported by patients on Tamiflu and 115 cases of neuropsychiatric events by patients taking Relenza—has warned that Tamiflu’s label be strengthened to note: “In some cases, these behaviors resulted in serious injuries, including death, in adult and pediatric patients.”
Hele artikel: http://www.americanfreepress.net/html/flu_remedies_177.html |
| Iconoclaster |
Posted: May 13 2009, 09:25 PM
|
||
![]() Iconoclaster ![]() Group: Members Posts: 1,735 Member No.: 2 Joined: 28-April 05 |
Jaaaa, logisch gedacht, maar Afrika is al onder contract met HIV. |
||
| tonge |
Posted: May 16 2009, 01:01 PM
|
|
Gold Member ![]() Group: Members Posts: 1,703 Member No.: 9 Joined: 10-May 05 |
'Mexicaanse griep zal miljoenen doden maken'
De Standaard, 16 mei 2009 De Mexicaanse griep groeit uit tot een ramp die miljoenen mensenlevens zal eisen. Dat zegt de Nederlandse viroloog Ab Osterhaus. 'Stemmingmakerij', reageert zijn Belgische collega Marc Van Ranst. Ab Osterhaus is niet de eerste de beste. Hij is het hoofd van het Nationaal Influenza Centrum Nederland en adviseur van de afdeling Influenza van de Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO). Volgens Osterhaus krijgen we met de Mexicaanse griep een epidemie zoals die met de Aziëgriep in 1957. Toen stierven minstens 2 miljoen mensen. 'Het virus zet door', zegt Osterhaus. 'Steeds meer landen en steeds meer mensen raken geïnfecteerd. Het is een kwestie van tijd om de Mexicaanse griep te laten uitgroeien tot het formaat van de Aziëgriep in 1957.' De Aziëgriep dook de eerste keer op in onze streken in de zomer van 1957. Het virus hield zich vervolgens enkele maanden stil en kwam in het najaar in volle hevigheid terug. Osterhaus: 'Het Mexicaanse griepvirus houdt niet van de huidige warme weersomstandigheden en houdt zich daarom nu redelijk koest. Ik verwacht dat die griep in het najaar in alle hevigheid terugkomt.' 'Ik ken mijn collega Ab Osterhaus', zegt zijn Belgische evenknie Marc Van Ranst. 'Hij overdrijft en provoceert graag omdat hij hoopt op die manier de overheden te sensibiliseren. Laat ons zeggen dat onze stijl een beetje verschilt. Ik ben zijn light-versie. En evenmin als hij heb ik een glazen bol. Niemand kan voorspellen wat dit griepvirus nog in petto heeft. Dat wil echter niet zeggen dat we niet waakzaam moeten zijn en blijven. Osterhaus maakt de mensen ongerust; ik vind eerder dat we gezond bezorgd moeten zijn.' Van Ranst merkt ook fijntjes op dat Osterhaus zijn geschiedenis niet al te best kent. 'Hij verwijst voor de opkomst van de Aziëgriep naar 1957. Welnu, toen was het zomer. De Mexicaanse griep houdt zich vandaag mogelijk gedeisd precies omwille van de zomer en de daaraan gekoppelde hogere temperaturen. Die vergelijking gaat dus niet op. Nogmaals: ik heb geen idee wat de Mexicaanse griep na de zomer zal doen. Daarom moeten we de boel in de gaten blijven houden. Maar paniek is nergens voor nodig.' |
| Iconoclaster |
Posted: May 17 2009, 11:30 PM
|
Eh... Mag ik, even fijntjes, opmerken dat het in Mexico momenteel nog geen zomer is? Aan de golfkust zijn de "Nortes" (koude windvlagen uit het Oosten) nog maar net voorbij. En in Mexico Stad is het overdag wel warm, maar 's avonds aangenaam koel.
Waar een virus "van houdt" zou ik niet weten. Van welk weertype houden kiezelstenen? Niet te geloven dat hier een viroloog aan het woord is. Als doctoraalstudent had ik hem destijds niet gemoeten... |
| Hallo |
Posted: Aug 19 2009, 09:20 AM
|
|
Pro Member ![]() Group: Members Posts: 216 Member No.: 619 Joined: 28-December 07 |
Even iets anders waar zit Iconoclaster eigenlijk ???
Laatste schrijven was Jul 7 2009, 11:13 PM |
| Gert |
Posted: Aug 19 2009, 11:00 AM
|
![]() Ampelmännchen ![]() Group: Admin Posts: 836 Member No.: 11 Joined: 19-July 05 |
Ik zou het werkelijk niet weten. Wij hebben al geruime tijd geen direct contact meer met hem.
-------------------- All great truths begin as blasphemies (George Bernard Shaw).
|
| Iconoclaster |
Posted: Aug 21 2009, 01:32 PM
|
Ikzit nog steeds in Fortalleza, Braz. Ben de helemaand Juli ziek geweest. Heb momenteelmoeilijkheden met mijn internet aansluiting, maar hoop alles binnen de komende dagen weer in orde te krijgen.
En ik dacht nogwel dat niemand me gemist had... |
Pages: (2) 1 [2] |
![]() ![]() ![]() |